راه اندازي آشپزخانه صنعتي راه اندازي آشپزخانه صنعتي .

راه اندازي آشپزخانه صنعتي

آبميوه گيري و اسموتي ساز

براي بخش هايي كه آب و هواي به شدت گرمي داشته و ازدحام جمعيت بالاتري نيز دارد بهتر است از آبسردكن صنعتي استفاده شود. در اين نوع آبسردكن ها مدار سرمايشي و اواپراتور در داخل مخزن ميباشد به همين دليل است كه قدرت بيشتري در خنك كردن آب خواهد داشت.

از جمله ويژگي هاي آبسردكن هاي صنعتي ميتوان به بدنه با مقاومت بسيار بالا و قدرت خنك كنندگي مداوم و بالا اشاره كرد.

10 تفاوت آبسردكن هاي استيل و صنعتي

از جمله اصلي ترين تفاوت هاي آبسردكن هاي معمولي استيل و صنعتي ميتوان به موارد ذيل اشاره كرد:

1.                معمولا بر روي آبسردكن هاي صنعتي نمايشگر ديجيتالي تعبيه مي شود.

2.                قيمت آبسردكن هاي استيل صنعتي در مقايسه با نوع معمولي آن بيشتر مي باشد.

3.                در آبسردكن هاي صنعتي از ترموستات به جهت تنظيم دماي آب خروجي استفاده شده است.

4.                سرعت خنك كنندگي و قدرت سرمايش آبسردكن هاي صنعتي در مقايسه با نوع استيل بيشتر مي باشد.

دستگاه آبميوه گيري

دستگاه مخلوط كن است كه از آن براي آبگيري انواع ميوه ها استفاده مي شود، اين محصول به صورت خانگي، صنعتي و نيمه صنعتي توليد و ارائه مي شود. آبميوه گيري هاي صنعتي داراي ظرفيت هاي بالاتري بوده و توان آبگيري مقدار بيشتري ميوه را دارد.

تفاوت دستگاه آبميوه گيري و اسموتي ساز

از دستگاه هاي آبميوه گيري ميتوان در كافي شاپ ها و بستني فروشي ها استفاده كرد. معمولا دستگاه هاي اب ميوه گيري داراي. دستگاه هاي آبميوه گيري داراي بخش هاي مختلفي مانند كاسه، تيغه و سري هستند محصولات مرغوب بايد كاسه و تيغه اي از جنس استيل داشته باشند توجه داشته باشيد كه از سري آبليمو گيري براي چرخ گوشت نميتوان استفاده كرد. از جمله ويژگي هاي دستگاه آبميوه گيري صنعتي ميتوان به موارد ذيل اشاره كرد:

طرز استفاده از فر پيتزا ريلي

بطور كلي طرز استفاده فر براي پيتزا بسيار ساده مي باشد، بهتر است قبل از شروع كار با فر پيتزا از دفترچه راهنماي فر پيتزا كمك بگيريد. براي استفاده از فر پيتزا ريلي كافي است به طريق ذيل عمل كنيد:

علت روشن نشدن مشعل فر پيتزا ميتواند به دليل مشكل در اين بخش و عدم رسيدن گاز باشد،  چنانچه مشعل روشن نميشود بهتر است دستگاه را از نظر سالم يا معيوب بودن بررسي كنيد، از اتصال سيم ارت مطمئن شويد، از عدم جابجايي دوشاخه فاز و نول اطمينان حاصل كنيد و از سالم بودن لوله، شيلنگ گاز و متصل بودن گاز مطمئن شويد، چنانچه با بررسي موارد بالا مشعل همچنان روشن نميشود بايد براي تعمير فر پيتزا ريلي اقدام نماييد.

  • حال كليدهاي فن، مشغل و نقاله را روشن نماييد.
  • اكنون لازم است تا سرعت نوار نقاله را تعيين نماييد، ميتوانيد عددي بين ۰ تا ۶۰ را انتخاب كنيد البته ما به شما پيشنهاد ميكنيم سرعت را بر روي عدد ۱۰ قرار دهيد.

 

مهم ترين تجهيزات نانوايي و قنادي

دستگاه خميرگير كه از آن به جهت ورز دادن و تهيه ي خمير استفاده ميشود از جمله مهمترين تجهيزات قنادي و نانوايي مي باشد. در واقع براي تهيه ي شيريني يا كيك لازم است با كمك دستگاه خميرگير، تمامي مواد اوليه را به خوبي با يكديگر ميكس و تركيب نماييد. خميرگيرها از طريق حركت دادن چنگك و پاروها تمامي مواد را تركيب كرده و خميري كاملا نرم و آماده ي پخت را تهيه مي كنند.

منبعتجهيزات آشپزخانه صنعتي ابتكار استيل


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۲۱:۳۰ توسط:آوا اميني موضوع:

خريد انواع تجهيزات كبابي

همانطور كه ميدانيد انواع سبزي خردكن يكي از مهمترين تجهيزاتي است كه در آشپزخانه هاي صنعتي به منظور خرد كردن انواع سبزي استفاده مي شود، سبزي خردكن ها در انواع مختلف خانگي و صنعتي موجود مي باشند.

چگونه سبزي خرد كن را بشوييم؟

سبزي خردكن هاي صنعتي در انواع مختلف سطلي و بشقابي توليد و عرضه ميشوند و به جهت خرد كردن حجم زيادي از سبزي به صورت يك اندازه و بدون آب انداختن و له شدگي استفاده خواهند شد. امروزه در بيشتر رستوران هاي ايراني غذاهاي مختلفي به مشتريان ارائه ميشود كه در آن از سبزي استفاده شده و اين لزوم استفاده از دستگاه سبزي خردكن صنعتي را نشان مي دهد.

آموزش تعمير سرخ كن صنعتي

از جمله متداول ترين مشكلات و ايرادات سرخ كن هاي صنعتي ميتوان به موارد ذيل اشاره كرد:

  • روشن نشدن سرخ كن
  • بسته نشدن درب سرخ كن
  • عدم سرخ شدن مواد غذايي
  • استشمام بوي بد از سرخ كن
  • سوختن فيوز حرارتي سرخ كن
  • عدم داغ شدن روغن داخل دستگاه
  • عدم گرم شدن روغن داخل سرخ كن
  • سر ريز شدن روغن از سرخ كن صنعتي
  • كف كردن روغن در سرخ كن هاي صنعتي
  • خاموش نشدن سرخ كن به صورت اتومات
  • عدم روشن شدن صفحه نمايش سرخ كن صنعتي

 

9 نكته مهم در استفاده از چرخ گوشت صنعتي

از جمله نكات مهم براي نگه داري از چرخ گوشت صنعتي ميتوان به موارد ذيل اشاره كرد:

معرفي و بررسي تخصصي تجهيزات كبابي

يكي از نكات بسيار مهم در خصوص استفاده از چرخ گوشت صنعتي عدم چرخ كردن پياز و ديگر سبزيجات با اين دستگاه مي باشد. از آنجايي كه اين خوراكي ها آبدار هستند چرخ كردن آن ها با دستگاه سبب وارد شدن آسيب به موتور چرخ گوشت خواهد شد. ميتوانيد جهت چرخ كردن پياز از تيغه و پنجره اي جداگانه نيز استفاده نماييد.

وسايل كبابي

كباب يكي از بهترين و محبوب ترين غذاها در بين ايرانيان است. كباب ها انواع مختلفي داشته كه هر يك طرفداران خاصي نيز دارد، نكته ي مهم در راه اندازي كبابي خريداري تجهيزات و لوازم كبابي است كه بايد به جهت آماده سازي يك كباب خوب و با كيفيت خريداري شود. در واقع خريداري تجهيزات مناسب ميتواند به شما در آماده سازي كباب مطلوب و جذب مشتريان بيشتر كمك كند به همين دليل است كه يكي از مهمترين مراحل در صفر تا صد كبابي خريد تجهيزات و لوازم كبابي مي باشد. از جمله اصلي ترين تجهيزات رستوران جهت ارائه ي انواع كباب و كبابي ها ميتوان به موارد ذيل اشاره كرد:

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۲۰:۳۰ توسط:آوا اميني موضوع: