راه اندازي آشپزخانه صنعتي راه اندازي آشپزخانه صنعتي .

راه اندازي آشپزخانه صنعتي

تاسيس رستوران اصيل ايراني

رستوران داري حرفه ي سخت و پيچيده اي است اما اگر شما راه و چاه اين حرفه را ياد بگيريد و بدانيد كه بايد از كدام راه برويد قطعا در اين حرفه موفق خواهيد بود.

راه اندازي كافي شاپ ها نيز به نوعي رستوران داري محسوب مي شود كه اين نوع از رستوران داري نيز درآمد مناسبي براي شما خواهد داشت.

فريزر رستوراني ۶ كشويي

در هر آشپزخانه اي وجود يك سري وسايل الزامي است . فرقي نمي كند كه اين آشپزخانه خانگي باشد و يا آشپزخانه ي رستوراني.

فريزر به منظور نگه داري موادي كه به راحتي فاسد مي شوند مانند گوشت و يا سبزيجات طراحي و ساخته شده . فريزر رستوراني ۶ كشويي دستگاهي با ابعاد بزرگ به منظور نگه داري حجم بيشتري از مواد خوراكي ساخته شده است . شما مي توانيد در صورت آلوده شدن اين دستگاه را به آساني بشوييد.

دستگاه كباب زن

كباب يك غذاي پر از تنوع و ومحبوب ميان تمامي ايرانيان است. بسياري از رستوران هاي سنتي اين غذا را در منوي خود گنجانده و يا برخي ديگر تنها كباب سرو مي كنند . احتمالا در بيشتر اين رستوران ها مي توان دستگاه كباب زن را يافت زيرا اين ابزار كار را بسيار راحت مي كند . اين وسيله كباب هاي يك دست و شبيه به هم را براي شما به سيخ مي كشد و فرآيند سيخ كشيدن كباب را سريع تر انجام مي دهد .

تنور نانوايي صنعتي

وجود نان در بسياري از غذاهاي ايراني ضروري است . تصور كنيد به يك رستوران اصيل و يا يك كبابي مي رويد و هم زمان بوي نان تازه نيز به مشامتان برسد اين امر نه تنها لذت بخش بوده بلكه در تازگي نان نيز به شما كمك مي كند. شايد با خودتان فكر كنيد كه چطور مي توان در يك رستوران نان تازه پخت داشتن يك تنور نانوايي صنعتي به شما كمك مي كند كه بتوانيد يك نان تازه و سنتي و خوشمزه را تحويل مشتريان خود دهيد .

فر ديزي پزي

بسياري از توريست ها كه از سرتاسر دنيا به ايران سفر مي كنند مايل هستند كه غذاهاي ايراني را امتحان كنند . ديزي يكي از اين غذاها است كه بي شك ميتوان گفت كمتر كسي وجود دارد كه از طعم و مزه اين غذا لذت نبرد.

فر ديزي پزي وسيله اي است كه مي توانيد ظرف هاي ديزي را در آن قرار دهيد تا به آرامي طبخ شود هم چنين وجود ظرفيت هاي مختلف براي اين وسيله كار شما را در انتخاب كردن راحت تر مي كند.

منبع: تجهيزات آشپزخانه صنعتي ابتكار استيل


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۰۳:۵۹ توسط:آوا اميني موضوع:

تجهيزات آماده سازي رستوران

اگر قصد راه اندازي يك آشپزخانه ي صنعتي را داريد در مرحله اول شما بايد به سراغ تهيه ملزومات مورد نياز خود برويد اين كار بايد با آرامش و با برنامه ريزي مناسب انجام شود . تهيه منو و در پي آن نوشتن يك ليست از وسايل مورد نيازتان مي تواند تا حد زيادي به شما كمك كند.

به خاطر داشته باشيد كه بايد از هزينه هاي اضافي صرف نظر كرد.

گرمخانه گازي ۲۰۰ نفره

طعم و مزه غذا تا زماني كه به درستي گرم نشده باشد قابل تشخيص نيست . در محيط هاي كاري كه تعداد زيادي از افراد مشغول به كار هستند براي مثال اداره ها وجود دستگاهي كه بتواند غذاي افراد را گرم كند ضروري است گرمخانه گازي ۲۰۰ نفره دقيقا همان چيزي است كه بايد در هر محيط كاري با تعداد بالاي كارمندان وجود داشته باشد . ظرفيت اين دستگاه بالا بوده و مانع از سوختن غذا نيز مي شود و به راحتي غذا را گرم و تازه نگه مي دارد.

هود صنعتي

براي اين كه در يك آشپزخانه صنعتي فاكتورهاي سلامت را رعايت كنيد ، نيازمند يك سري از تجهيزات مانند هود صنعتي هستيد .

تصور كنيد يك محيط سر بسته با بوي انواع غذاها پر شده ياشد اين امر براي كاركنان قابل تحمل نيست .

اندازه هودي كه شما انتخاب خواهيد كرد تماما به مقياس آشپزخانه شما بستگي دارد و بي شك محيط هاي بزرگ به تهويه هاي بزرگ تري نيازمند هستند . اين ابزار به مرور زمان ممكن است با چربي غذا آلوده شود اما به دليل جنس به كار رفته در بدنه آن به راحتي قابل شست و شو مي باشد.

پاتيل برنج

مي توان گفت بيشتر غذاهاي ايراني با برنج طبخ مي شود بنابراين وجود يك پاتيل برنج در هر رستوران ايراني و سنتي ضروري است . خيس كردن برنج آن هم در حجم بالا يك كار دشوار محسوب مي شود و در صورت استفاده نكرد از ابزار مناسب حجم زبادي از برنج هدر مي رود . با وجود اين وسيله ميتوانيد به راحتي حجم زيادي از برنج را خيس كنيد. هم چنين با وجود چرخ در قسمت پايه اين دستگاه حمل و نقل آن نيز بسيار راحت مي شود.

پاتيل سرخ كردني

فست فودي ها بيشتر از هر رستوران ديگري غذاي سرخ شده ارائه مي دهند پس مي توان يكي از تجهيزات مورد نياز در فست فودي ها را پاتيل سرخ كردني در نظر گرفت . در اين وسيله كار آمد ميتوانيد هر چيزي كه مي خواهيد را در حجم بالا سرخ كنيد اين وسيله در هر رستوراني كاربرد دارد .

منبع: تجهيزات آشپزخانه صنعتي ابتكار استيل


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۱۲:۲۳ توسط:آوا اميني موضوع:

تجهيزات جانبي آشپزخانه صنعتي

مشاغل كوچكي وجود دارد كه شما مي توانيد از طريق آن كسب درآمد كنيد. يكي از همين مشاغل راه اندازي يك آشپزخانه و يا تهيه غذا است. شايد در ابتدا به اين فكر بيفتيد كه اين شغل نياز به يك سرمايه بسيار فراوان دارد اما در حقيقت اين طور نيست شما ميتوانيد از كم شروع كنيد يعني در ابتدا تعداد غذاي كمتري طبخ كنيد و به مرور زمان اين كار را گسترش دهيد.

وان شستشوي ميوه

شستن ميوه و سبزيجات امري ضروري است اگر اين كار به دقت انجام نشود مي تواند موجب بيماري هاي مختلف شود براي شست و شو و ضد عفوني كردن هر چه بهتر ميوه و سبزيجات مي توانيد از وان شستشوي ميوه استفاده كنيد . اين وسيله در گذر زمان نيز كيفيت مطلوب خود را حفظ ميكند . وجود اين ابزار براي هر آشپزخانه اي كه با سبزي و ميوه سرو كار دارد ضروري است

ديگ صنعتي خورشت

خورشت هاي ايراني هم تنوع بالايي دارند و هم از محبوبيت بالايي برخوردار هستند . اين نوع از غذاهاي ايراني ارزش غذايي بالايي نيز دارد. ديگ صنعتي خورشت وسيله اي چند منظوره است با جنس بدنه اي كه دارد موجب چسبيدن خورشت به ته ديگ مي شود و قابليت متصل شدن به گاز را نيز دارد.

فر دم كن برنج

گرم نگه داشتن غذا مي تواند يك دغدغه باشد اما با وجود يك فر دم كن برنج اين مشكل نيز رفع مي شود . اين وسيله با طراحي جذابي كه دارد ظاهر آشپزخانه ي شما را نيز همواره زيبا نگه مي دارد و مي تواند حجم زيادي از برنج طبخ شده را گرم نگه دارد

هم چنين اين وسيله ي پركاربرد با قيمت معقولي كه دارد قابل استفاده در تمامي آشپزخانه هاي صنعتي مي باشد.

سانتريفيوژ صنعتي

متعادل بودن هوا در آشپزخانه صنعتي امري است كه بايد به آن توجه نمود محيط آشپزخانه معمولا سرشار از بوي انواع غذاها است كه اين امر مي تواند آزار دهنده باشد و كيفيت كار را پايين بياورد . سانتريفيوژ صنعتي وسيله اي است كه به منظور متعادل ساختن و مناسب كردن هواي آشپزخانه هاي بزرگ طراحي و ساخته شده . اين وسيله به دو نوع مختلف تقسيم مي شود كه اين امر به

شما يك حق انتخاب مي دهد.

منبع: تجهيزات آشپزخانه صنعتي ابتكار استيل


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۲۳:۰۱ توسط:آوا اميني موضوع:

راه اندازي كبابي

غذا طيف گسترده اي دارد. اين حرفه بسيار جذاب به بخش هاي مختلفي تقسيم مي شود و حتي خود شما مي توانيد با به خرج دادن حوصله و خلاقيت غذاهاي جديدي را خلق كنيد.

راه اندازي يك رستوران و يا تهيه غذا كاري دو جانبه است يعني هم دشوار است و هم آسان . اين حرفه بيشتر از هر چيز به دقت بالا نيازمند است.

سرخ كن دو لگنه ايستاده

براي طبخ هر غذايي شيوه هاي مختلفي وجود دارد . يكي از اين شيوه ها سرخ كردن غذا است كه باعث مي شود عطر و طعم غذا چندين برابر بهتر شود. سرخ كردن مواد غذايي بيشتر در فست فودي ها رايج است بنابر اين مي توان گفت در هر فست فودي نياز به يك سرخ كن دو لگنه ايستاده است.  شما مي توانيد هر خوراكي كه دلتان مي خواهد را در آن سرخ كنيد براي مثل سيب زميني و يا انواع سوسيس. شما مي توانيد به كمك روغن گير ، روغن اضافي غذا را نيز بگيريد .

كباب پز

كمتر كسي وجود دارد كه ميتواند ادعا كند كه كباب را دوست ندارد. اين غذاي محبوب در كل كشور طرفداران بسياري جذب كرده است.

كباب پز ابزار ساده اي براي پختن كباب است كه در طراحي و ساخت انواع مختلفي دارد. اين وسيله در اندازه و در انرژي مورد نياز براي پختن نيز متنوع است . شما مي توانيد از كباب پز براي منازل خود نيز استفاده كنيد به شرط آن كه كباب پزي را تهيه كنيد كه دود و آلودگي ايجاد نكند.

باربيكيو

بسياري از افراد هستند كه براي مسافرت و يا حتي روزهاي تعطيل تصميم به درست كردن كباب و يا استيك مي كنند.

 باربيكيو دستگاهي است كه با آن مي توانيد انواع كباب ها را آماده كنيد

اين ابزار از تنوع بالايي برخوردار است و البته در اندازه هاي مختلفي طراحي و ساخته شده كه شما ميتوانيد از آن در محيط هاي كوچك و يا باغ و ويلا نيز استفاده كنيد.

اجاق گاز صنعتي

 

اجاق گاز اصلي ترين ركن يك آشپزخانه است در واقع هر گاه كه نام آشپزخانه مي آيد ناخود آگاه به ياد اجاق گاز مي افتيم  

 اجاق گاز صنعتي طيف گسترده اي از انواع گازها با قابليت هاي مختلف براي محيط هاي مختلف  و با منوهاي مختلف است .

اين شما هستيد كه بايد در ميان انبوهي از مدل ها و كارايي ها بهترين ها را انتخاب كنيد. البته نكتهي مثبت اين تنوع اين است كه شما ميتوانيد مناسب با بودجه ي خود كالاي مورد نظر را تهيه كنيد.

منبع: تجهيزات آشپزخانه صنعتي ابتكار استيل


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ساعت: ۰۵:۳۰:۴۴ توسط:آوا اميني موضوع:

تجهيزات مورد نياز راه اندازي فست فودي

يكي از مشاغل پول ساز و در عين حال دشوار راه اندازي يك رستوران صنعتي است . داشتن تجربه و مهارت در اين حرفه نكته اي است كه بسيار حائز اهميت است و حتي رعايت نكردن نكات بسيار كوچك نيز مي تواند در كار شما تاثير گذار باشد و هم چنين تعداد مشتريان را تغيير دهد.

اجاق كته پز ۱۰ شعله

بسياري از غذاهاي شمالي كشورمان با برنج خورده مي شود . خورشت هاي شمالي معمولا با برنج كته خورده مي شود كه بسيار طعم لذت بخشي دارد.

اگر قصد داريد يك رستوران گيلكي تاسيس كنيد داشتن يك اجاق كته پز ۱۰ شعله در آشپزخانه ي شما امري ضروري است.

اين وسيله توانايي طبخ برنج كته را به صورت قالبي دارد و اين امكان را به شما مي دهد كه برنجي وش طعم را تحويل مشتري دهيد.  

بن ماري

 حتما در بسياري از رستوران هاي سلف سرويس و يا بستني فروشي ها بن ماري به چشمتان خورده . اين وسيله كه از استيل ساخته شده دچار زنگ زدگي نمي شود و از تنوع بسيار بالايي برخوردار است .

اين ابزار چند منظوره مي تواند هم در فست فودي ها و هم در رستوران هاي سنتي قابل استفاده باشد .

شوت سيب زميني

در بسياري از وسايل آشپزخانه صنعتي ، تجهيزاتي طراحي شده است كه قابليت چند منظوره دارد . يكي از اين تجهيزات شوت سيب زميني است كه با آن مي توانيد روغن اضافي غذا را بگيريد و به وسيله آن غذا را به مشتري ارائه دهيد و يا آن را نگه داري كنيد. نگه داري غذا بر اين وسيله نيز امكان پذير است زيرا اين وسيله اندك حرارتي نيز توليد مي كند.

هم چنين وجود اندازه هاي مختلف براي اين دستگاه اين امكان را فراهم كرده كه بتوان از آن در محيط هاي كوچك نيز استفاده كرد.

ظرف پيتزا

پيتزا ، اين غذاي محبوب ايتاليايي كه در منوي هاي فست فودي ها حرف اول را ميزند و جزو پر طرفدار ترين غذاهاي فست فودي مي باشد . در هر فست فودي داشتن ظرف پيتزا يك ضرورت محسوب مي شود زيرا به وسيله اين ابزار مي توانيد پيتزا را در فر قرار دهيد .

اين وسيله مقاومت بالايي در برابر شعله آتش دارد كه اين امر باعث مي شود شما بتوانيد در حرارت هاي مختلفي از اين وسيله استفاده كنيد. هم چنين پيتزا را به طور قالبي و يكدست بدون خرد شدن و چسبيدن خارج كنيد.

منبع: تجهيزات آشپزخانه صنعتي ابتكار استيل


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۵۴:۲۹ توسط:آوا اميني موضوع:

خريد تجهيزات پخت و پز آشپزخانه

تزئينات و دكوراسيون در هر شغلي مهم است زيرا ظاهر كار را زيباتر مي كند و در جذب مشتري نيز تاثير گذار است.

محيط يك رستوران صنعتي نيز جزو آن دسته از مكان هايي است كه بايد علاوه بر اهميت دادن به نظافت آن ، به زيبايي و دكوراسيون نيز توجه شود.

اينكه شما يك محيط زيبا و خاص براي رستوران خود داشته باشيد باعث جذب بيشتر مشتري خواهد شد و هم چنين آن ها احساس راحتي بيشتري خواهند داشت.

اجاق گاز زميني دو شعله

اولين كالايي كه بايد در يك رستوران صنعتي تهيه كنيد اجاق گاز است.

بدون وجود اجاق گاز هيچ آشپزخانه اي شكل نخواهد گرفت.

اجاق گاز زميني دو شعله وسيله اي كم جا و كارآمد است كه به منظور پخت و پز و گرم كردن غذا از آن استفاده ميشود .

حمل و نقل اين وسيله كار بسيار آساني بوده و هم چنين اين وسيله ي با فضاي كمي كه در بر مي گيرد قابل استفاده در آشپزخانه هاي كوچك مي باشد . تهيه غذا ها و رستوران هايي كه تازه شروع به كار كرده اند مي توانند با خريد وسايل كوچك به كار خود رونق دهند.

گريل ذغالي

گريل كردن غذا يكي از روش براي پخت و پز است. اين روش بيشتر براي تهيه مرغ و گوشت و يا برگر ها و يا حتي سوسيس و سبزيجات نيز به كار مي رود.

گريل ذغالي وسيله اي است كه با آن ميتوانيد غذاي خود را بدون روغن و يا با مقدار اندكي از روغن آماده كنيد كه اين امر سبب شده غذاي شما سالم تر باشد . اين دستگاه كارآمد در اندازه هاي مختلف بنابر محيط هاي مختلف تهيه شده .اين ابزار بيشتر در محيط هاي فست فودي كاربرد دارد.

دستگاه سالاماندر

استيك ها انواع مختلفي دارند اگر شما قصد راه اندازي يك رستوران شيك را داريد مي توانيد استيك ها و يا انواع برگر ها را نيز در منوي رستوران خود داشته باشيد . تهيه استيك بدون مصرف حتي ذره اي روغن با دستگاه سالاماندر امكان پذير است . كه اين امر به حفظ سلامت غذا نيز كمك مي كند . اين وسيله باعث ايجاد آلودگي و دود نيز نمي شود.

دستگاه كراكف پز

هيچ گاه نميتوان از محبوبيت غذاهاي فست فودي صرف نظر كرد تهيه و طبخ اين سبك از غذا نيز مانند ديگر غذاها نيازمند داشتن يك سي تجهيزات و ابزارآلات مي باشد . شما مي توانيد به كمك دستگاه كراكف پز سوسيس و يا حتي مرغ را به آرامي طبخ كنيد . اين ابزار به وسيله يك شيشه احاطه شده كه از نظر بهداشتي نيز حائز اهميت است. و مثل ديگر ابزار رستوران صنعتي اين وسيله نيز در ابعاد گوناگوني طراحي و ساخته شده.

منبع: تجهيزات آشپزخانه صنعتي ابتكار استيل


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۴۳:۴۷ توسط:آوا اميني موضوع:

خريد اجاق براي رستوران صنعتي

وجود وسايل پخت و پز در هر آشپزخانه اي ضروري است .اين ابزارآلات تنوع بالايي دارد و با توجه به نيازهاي مشتريان ساخته و طراحي شده است.

رستوران داران مي توانند با توجه به نيازشان و هم چنين محيط و فضاي رستوران ابزار مورد نظرشان را تهيه كنند.

اجاق كته پز ۲۰ شعله

برنج يكي از اصلي ترين غذاها در سفره هاي ايراني است كه به شكل هاي مختلفي طبخ مي شود . تركيب كردن برنج با انواع سبزيجات مي تواند يك خوراك فوق العاده اي را پديد بياورد مانند شويد پلو.

راه هاي طبخ برنج متفاوت است يكي از اين روش ها تهيه برنج به سبك كته است كه باعث مي شود تمام خواص برنج در آن حفظ شود . اجاق كته پز ۲۰ شعله براي محيط هايي كه قصد دارند در حجم بالا برنج تهيه كنند بسيار كارآمد است . اين وسيله دچار زنگ زدگي نمي شود و هم چنين از طول عمر بالايي برخوردار است .

اجاق فست فود

يكي از اساسي ترين نيازهاي هر فست فودي داشتن يك اجاق فست فود است .

طراحي هاي متنوعي براي اين وسيله وجود دارد براي مثال اجاق هاي چند كاره كه براي محيط هاي كوچك مناسب است .

برخي از اين اجاق ها با برق و برخي ديگر با گاز كار ميكنند كه اين امر نيز مي تواند براي خريداران يك حق انتخاب باشد.

هود صنعتي

خارج كردن آلودگي ها از محيط هر آشپزخانه اي نكته اي است كه بايد رعايت شود . هود صنعتي ابزاري است كه براي آشپزخانه هاي صنعتي با آلودگي بالا طراحي و ساخته شده . اين وسيله ي قدرت مند توانايي خارج كردن دود و آلودگي هاي ناشي از پخت و پز را در رستوران دارد . هم چنين جنس فلز به كار رفته در بدنه اين دستگاه باعث شده كه بتوان به راحتي آن را تميز كرد.

سانتريفيوژ صنعتي

ميتوان سانتريفيوژ صنعتي را به طور خلاصه اين چنين تعريف كرد: دستگاهي كه هواي مرطوب و هم چنين آلوده ي محيط آشپزخانه ي صنعتي را با هواي پاك و تميز جابه جا مي كند . اين وسيله به دو نوع تقسيم مي شود كه با مطالعه ي دقيق  دانستن ساز و كار آن ميتوانيد تصميم گيري كنيد . هم چنين شما ميتوانيد با توجه به طراحي رستوران خود نيز حق انتخاب داشته باشيد و تصميم بگيريد كه كدام نوع از اين وسيله را در آشپزخانه رستوران خود نصب كنيد.

منبع: تجهيزات آشپزخانه صنعتي ابتكار استيل


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۲۴:۱۳ توسط:آوا اميني موضوع:

راه اندازي فست فود

رستوران داري مانند هر شغل ديگري نياز به دقت و هم چنين مهارت بالا دارد. اين كه شما بتوانيد از پس هزينه ها بر بياييد و يا كيفيت غذاي بالايي داشته باشيد كار هر كسي نيست و اين امر نيازمند تجربه و مطالعه است.

در اين حرفه شما با سلامتي مشتريان خود سر و كار داريد . رعايت نكردن مسائل بهداشتي مانند شست و شوي مواد غذايي و يا استفاده از مواد مرغوب و تازه باعث مي شود كه سلامت مشتريان به خطر بيفتد كه اين امر به اين معنا است كه شما وظايفتان را به درستي انجام نداده ايد.

هود ديواري استيل

در هر آشپزخانه ي صنعتي روزانه انواع مختلفي از غذاها پخته مي شو دكه اين امر باعث مي شود بوي غذاهاي مختلف در محيط آشپزخانه پخش شود و باعث ايجاد الودگي شود. پس وجود يك هود ديواري استيل در هر آشپزخانه اي لازم است .

اين وسيله قابليت تعويض قيلتر دارد كه اين امر باعث مي شود شما بتوانيد مدت زمان زيادي از اين وسيله استفاده كنيد.

به ياد داشته باشيد آلوده بودن محيط آشپزخانه كار را براي كاركنان سخت مي كند و ممكن است كه آن ها نتوانند كارشان را به درستي و با كيفيت انجام دهند.

كانتر گرم

گرم بودن غذا نكته اي است كه بايد در هر آشپزخانه اي به آن اهميت داده شود. كانتر گرم وسيله اي است كه به اين منظور طراحي و ساخته شده . شما مي توانيد از اين وسيله براي گرم نگه داشتن انواع خورشت هاي ايراني و يا سوپ و آش استفاده كنيد.

اين وسيله در حجم هاي مختلفي ساخته شده كه شما مي توانيد با توجه به ميزان غذايي كه مي پزيد حق انتخاب داشته باشيد.

اين وسيله ي كار آمد در هتل ها و يا حتي فروشگاه هايي كه در آن غذا سرو مي شود قابل استفاده مي باشد.

كانتر سرد

مي توان در دسته ي وسايل مورد نياز براي يك آشپزخانه ي صنعتي ، كانتر سرد را نيز گنجاند . اين وسيله انرژي كمي مصرف مي كند كه اين امر به صرفه جويي در هزينه ها كمك فراواني مي كند هم چنين وجود چرخ در اين وسيله باعث شده كه بتوان آن را به راحتي حمل و نقل كرد. هم چنين ميتوانيد پايه هاي اين وسيله را تنظيم كنيد.

دستگاه كباب تركي

كباب تركي اين غذاي محبوب همان طور كه از نامش پيدا است متعلق به كشور همسايه ايران ، تركيه است.

اين غذا در ايران طرفداران بسياري دارد و در بيشتر فست فودي ها ارائه مي شود . براي اين كه شما بتوانيد اين غذاي محبوب را طبخ كنيد نيازمند يك دستگاه كباب تركي هستيد زيرا اين وسيله گوشت را به آرامي و به صورت يكنواخت طبخ ميكند .

اين وسيله انواع مختلفي دارد كه شما با توجه به تقاضاي روزانه ميتوانيد آن را تهيه كنيد .

منبع:تجهيزات آشپزخانه صنعتي ابتكار استيل

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۱۷:۵۰ توسط:آوا اميني موضوع:

تجهيزات تاسيس رستوران صنعتي

غذا نقش مهمي در زندگي روزمره ي ما دارد . هر كشوري با توجه به سنت و فرهنگ خود و هم چنين با توجه به شرايط آب و هوايي ، غذاي منحصر به فرد خود را دارد كه مي تواند براي ديگر ملل ها جذاب باشد مانند پاستاي ايتاليايي و يا حمص عربي.

راه اندازي يك آشپزخانه ي صنعتي به منظور سرو اين غذاها مي تواند يك شغل پول ساز باشد.اين كه شما محيطي را افتتاح كنيد كه در آن غذاهاي جديد ارائه شود مي تواند جالب و پرطرفدار باشد.

باربيكيو استيل ۷۰ سانتيمتر

براي طبخ مرغ و گوشت روش هاي مختلفي وجود دارد كه هر كدام از آن ها در طعم غذا تاثير فراواني مي گذارد.

دستگاه باربيكيو استيل ۷۰ سانتيمتر وسيله اي است كه با آن ميتوانيد مرغ يا گوشت و يا حتي سبزيجات را كباب كنيد. اين وسيله فضاي كوچكي را در بر مي گيرد كه اين نكته بسيار اهميت دارد زيرا مي توانيد در آشپزخانه هاي كوچك و يا حتي در حياط خانه ها از آن استفاده كنيد . اين وسيله دود و آلودگي ايجاد نمي كند بنابر اين  ميتوانيد از اين وسيله در محيط هاي كوچك نيز استفاده كنيد.

تجهيزات فست فود

فست فود ها شامل بسياري از غذاها مي شود كه به دليل طعم خوب و پخت سريع طرفداران بسياري براي خود جذب كرده اند.

اگر شما تصميم به راه اندازي يك فست فودي داريد ، براي اينكه راحت تر بتوانيد  تجهيزات فست فود را تهيه كنيد به طور كلي بتوانيد يك سامان دهي در كار خود ايجاد كنيد بايد بدانيد كه قصد داريد چه نوع غذايي را در منوي رستوران خود جاي دهيد زيرا تجهيزاتي كه براي تهيه هر غذا نياز داريد با يكديگر متفاوت است.

مي توانيد تجهيزات را به دو دسته ي اصلي و فرعي تقسيم كنيد زيرا با اين كار راحت تر مي توانيد بودجه ي خود را تقسيم كنيد.

فر اغذيه

 

تنوع بالايي كه در محصولات تجهيزات رستوراني وجود دارد باعث شده كه شما بتوانيد حق انتخاب بالايي داشته باشد . براي مثال فر اغذيه وسيله اي است كه از تنوع بالايي چه در طراحي و چه در كارايي برخوردار است. وجود اين وسيله در انواع رستوران ها با منو هاي مختلف ضروري است اما اين وسيله در فست فودي ها كارايي بالاتري دارد.

فرهاي چند كاره نيز وجود دارد كه با گرفتن فضاي كمي ميتوانند چندين كار را انجام دهند.

فر پيتزا

پيتزا، يك غذاي ايتاليايي بسيار لذيذ كه طرفداران آن در سر تا سر دنيا وجود دارند . درست كردن اين غذا زياد سخت نيست تنها كافي است كه شما وسايل مورد نظر را داشته باشيد و آن را روي نان پيتزا بريزيد و درون فر پيتزا قرار دهيد.

اين غذا تنوع بالايي دارد و حتي براي كساني كه گياه خوار هستند هم مناسب است زيرا شما مي توانيد تركيبات آن را تغيير دهيد.

فر پيتزا بخش مهمي براي تهيه اين غذا است چرا كه باعث پخت يكسان اين غذا مي شود و از سوختن آن جلوگيري مي كند.

اين فر در اشكال مختلف مانند ريلي و يا گردون تهيه شده كه شما ميتوانيد آن را تهيه كنيد.

منبع:تجهيزات آشپزخانه صنعتي ابتكار استيل


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۱۵:۲۴ توسط:آوا اميني موضوع:

انواع تيغه هاي صنعتي

اگر به حرفه ي رستوران داري وارد مي شود بايد فرد با سليقه و با حوصله اي باشيد زيرا چيزي كه بعد از  طعم غذا اهميت دارد زيباي آن است . استفاده از ظروف زيبا و تميز و هم چنين اهميت به چيدمان غذا نكته اي است كه بايد به آن اهميت دهيد زيرا يكي از رازهاي موفقيت شما همين نكته است.

تيغه خلال كن

يكدست خورد شدن مواد عذايي و سبزيجات يكي از عواملي است كه هم ظاهر غذا را چندين برابر زيبا مي كند و هم باعث پخت يكسان غذا مي شود و از سوختن آن جلوگيري مي كند. تيغه خلال كن وسيله اي براي خورد كردن سبزيجاتي مانند سيب زميني است اين وسيله مدام با رطوبت در تماس است بنابراين به طوري طراحي شده كه از زنگ زدن آن جلوگيري شود.اين تيغه ي قدرت به راحتي دچار اكسايش نمي شود و هم چنين كند نمي شود.

تيغه رنده كن

سالاد ها تنوع بسيار بالايي دارند و اين تنوع بالا باعث شده كه با بسياري از غذاها هماهنگي داشته باشد و براي خود طرفداران زيادي را جذب كند هم چنين ارزش غذايي بالايي اين خوراك باعث شده براي بسياري از انسان ها نقش وعده ي اصلي غذايي را بازي كند. تيغه رنده كن وسيله اي است كه با آن ميتوانيد انواع سبزيجات و يا به طور كلي هر چيزي را رنده كنيد .

شكل ظاهري يكدستي كه اين وسيله به سبزيجات مي دهد باعث شده شكل غذا نيز زيبا باشد و اشتها را براي خوردن چندين برابر كند.

تيغه اسلايسر

تغيير كوچكي در مواد غذايي يك خلاقيت است كه ميتواند در بهتر شدن طعم آن ها تاثير گذار باشد براي مثال سيب زميني خوراكي بسيار خوشمزه است كه اگر به صورت ورقه ي بسيار نازك در بيايد و در روغن سرخ شود خوراكي جديد به نام چيپس را خلق مي كند كه طرفداران فراواني دارد.

تيغه اسلايسر ابزاري است كه براي اسلايس كردن و يا برش زدن يكنواخت مواد خوراكي استفاده مي شود. ضخامت ورقه هاي اين وسيله متغير است و اين خود يك ويژگي بسيار كاربردي در يك وسيله است. هم چنين تيغه ي اين وسيله به راحتي قابل شست و شو است و دچار اكسايش نمي شود .

تيغه سبزي خردكن

بسياري از غذاهاي ايراني با سبزيجات طبخ مي شود . بسياري از خورشت ها مانند خورشت كرفس و يا حتي قليه ماهي لذيذ جنوبي نياز به سبزي خرد كرده دارد .

در بسياري از رستوران ها و يا تهيه غذاهاي بزرگ اين غذاها سرو مي شود براي پختن آن ها در حجم بالا بايد سبزي ها را در مدت زمان كوتاهي آماده كرد براي اين كار ميتوان از سبزي خرد كن استفاده كرد اما چيزي كه بسيار مهم است تيغه سبزي خردكن است اگر از تيغه ي مناسب استفاده نشود سبزي ها له شده و در نتيجه غذاي شما آن بافت دلچسب و استاندارد را نخواهد داشت.

دقت داشته باشيد در هر وسيله اي بايد از قطعات درجه يك استفاده شده باشد.

فن منقل برقي

در تهيه كباب ذغالي گرم نگه داشتن ذعال يك چالش است زيرا در ميزان پخت كباب تاثير مي گذارد. فن منقل برقي وسيله اي است كه با برق كار مي كند و با فشار هوايي كه ايجاد مي كند مانع از خاموش شدن ذغال مي شود . طول عمر اين وسيله ي كارآمد بالا است و دچار اكسايش نيز نمي شود.

منبع: تجهيزات آشپزخانه صنعتي ابتكار استيل


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ خرداد ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۵۶:۱۰ توسط:آوا اميني موضوع: