راه اندازي آشپزخانه صنعتي راه اندازي آشپزخانه صنعتي .

راه اندازي آشپزخانه صنعتي

تجهيزات راه اندازي كترينگ

اگر مهارتي در آشپزي و تهيه كردن غذا داريد و قصد داريد كه يك رستوران راه اندازي كنيد اما سرمايه كافي نداريد نگران نباشيد شما ميتوانيد كارتان را از يك كترينگ شروع كنيد و رفته رفته فضاي كار خود را بزرگ تر كنيد.كترينگ ها ميتوانند با انواع شركت ها قرار داد ببندند يا غذا را براي مردم ارسال كنند.در راه اندازي كترينگ نيز نياز به يك سري از تجهيزات و وسايل داريد كه در ادامه مطلب به آن خواهيم پرداخت.

 

اجاق گاز

اصلي ترين ركن در راه اندازي كترينگ وجود اجاق گار است .اجاق گاز ها در ابعاد مختلف و اشكال مختلف وجود دارد كه ان بسته به نياز و مقدار غذايي است كه ميخواهيد ارايه دهيد وگازها از نظر تعداد شعله ها با يكديگر فرق ميكنند.

 

راه اندازي كترينگ

 راه اندازي كترينگ يك شغل پر درآمد است كه هميشه تازگي و در آمد زايي خود را حفظ ميكند و متقاضيان آن كم نخواهد شد .منو مهم ترين اصل در راه اندازي يك كترينگ است اگر ميخواهيد موفق باشيد يك منوي خوب تهيه كنيد براي مثال از غذاهاي محلي و سنتي غافل نشويد زيرا اين سبك غذاها طرفداران زيادي دارند .

 

سرخ كن صنعتي روميزي  

در بسياري از غذاهاي ايراني يا فست فود ها مواد سرخ كردني وجود دارد پس وجود يك سرخ كن صنعتي روميزي يك ضرورت محسوب ميشود .اين سرخ كن حجم زيادي روغن مصرف ميكند توجه كنيد كه روغن را بايد در زمان مناسبي تخليه كنيد تا غذاي شما سالم بماند .

كانتر گرم

كانتر گرم يكي ديگر از وسايل مورد نياز است كه در آن غذاهايي كه نياز به محيط گرم دارند مانند انواع گوشت و ديگر غذاها نگه داشته مي شود.اين كانتر بر اساس تعداد جايي كه به براي نگهداري غذا در آن در نظر گرفته شده است متفاوت است.بدنه اين كانتر از فلز ساخته شده است.

منبع: تجهيزات آشپزخانه صنعتي ابتكار استيل


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ تير ۱۳۹۸ساعت: ۰۶:۱۷:۱۰ توسط:آوا اميني موضوع:

انبار تالار پذيرايي

در تمامي مشاغل رستوران داري و كافي شاپ داري ،قسمتي از فضا را اختصاص به انبار ميدهند.مثلا در انبار تالار پذيرايي انواع قابلمه و ظروف نگهداري مي شود و در موارد نياز بيرون آورده و از آن استفاده ميكنند.اين فضا ممكن است محيطي تاريك يا دور از دسترس باشد يا به علت اينكه در معرض ديد نيست خيلي به نظافت آن اهميت داده نشود اما بايد اين را در نظر بگيريد كه نظافت اين قسمت از اهميت بالايي برخورد است چون ممكن  است حتي  بعضي از مواد غذايي نيز مانند برنج در انبار نگهداري شود.

تجهيزات انبار رستوران

انباري هر رستوران يا تالار پذيرايي شايد در نظر اول كم اهميت به نظر برسد و براي آن تجهيزاتي در نظر گرفته نشود اما اين را بايد بدانيد كه تجهيزات انبار رستوران از اهميت بالايي برخورد است.انبار رستوران ها علاوه بر نگهداري وسايلي مانند ديگ و قابلمه ،محل نگهداري روغن ها و برنج ها و انواع ديگر مواد غذايي ميباشد.براي مثال شما بايد براي انبار وسايلي مانند ظرف هاي بزرگ نگهداري حبوبات،سكوهايي براي نگهداري از گوني هاي برنج و ...را تهيه كنيد.

راه اندازي تالار عروسي

راه اندازي تالار عروسي يكي از مشاغلي است كه بازار كارخوب و پولسازي دارد.شما با داشتن سرمايه ميتوانيد مكاني را اجاره يا خريداري كنيد و با تزيينات و فراهم كردن امكانات مورد نياز يك تالار عروسي راه اندازي كنيد. البته در ابتداي كار نياز به گذر كردن از مراحل اداري هستيد اگر مراحل اوليه را با موفقيت گذرانديد به فكر يك تبليغ خوب براي تالار خود باشيد زيرا در اين كار رغيبان شما كم نيستند.

يخچال كافي شاپ

در بيشتر كافي شاپ ها انواع شيريني و كيك ها نيز سرو ميشود كه اين نيازمند يخچال است .يخچال كافي شاپ وسيله اي در معرض ديد مشتريان است .نحوه چيدمان كيك ها يا شيريني ها و نظافت اين يخچال داراي اهميت است.

همزن صنعتي كوچك

همزن صنعتي كوچك براي تهيه انواع كيك ها و خامه ها و شيريني ها استفاده ميشود .اين دستگاه در اندازه هاي مختلفي در بازار موجود است كه بسته به نياز و بودجه مالي خود ميتوانيد انتخاب كنيد.

منبع : تجهيزات آشپزخانه صنعتي ابتكار استيل


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ تير ۱۳۹۸ساعت: ۰۷:۲۱:۵۳ توسط:آوا اميني موضوع:

لوازم آشپزخانه صنعتي

براي راه اندازي هر نوع از آشپزخانه صنعتي نياز به يك سري از ابزارآلات و وسايل داريد.فرقي نميكند هدفتان راه اندازي يك فست فود باشد يا يك سفره خانه صنعتي يا يك كترينگ. به هر حال بسته به نياز خود و منوي رستوران بايد يك سري از ابزار و وسايل را تهيه كنيد.البته برخي از اين وسايل در تمامي انواع آشپزخانه هاي صنعتي مشترك است.

تجهيزات آماده سازي غذا

تجهيزات آماده سازي غذا به تمامي دستگاه و وسايل مورد نيازي گفته ميشود كه فرد ارايه دهنده از مرحله ي پختن غذا تا مرحله سرو كردن به آن نيازمند است. براي مثال ميتوان از انواع ميزهاي كار،انواع قابلمه و ست چاقو،انواع ظروف و كاردوچنگال وقاشق و...نام برد.

راه اندازي فست فود مرغ سوخاري

 يكي ديگر از غذاهاي پر طرفدار در منوي فست فودي ها مرغ سوخاري است.براي راه اندازي فست فود مرغ سوخاري نيازمند دستگاهي هستيد كه با آن مرغ را سوخاري كنيد.علاوه بر آن به دستگاه هايي از جمله دستگاه برش زن  قطعات مرغ،دستگاه پودر سوخاري زن،و يك دستگاه كه كار سوخاري كردن و مغز پخت كردن مرغ را انجام ميدهد را نيز شامل ميشود.

باكس موتور

اگر ميخواهيد كار خود را گسترش دهيد نبايد از مشتري هايي كه غذا را به صورت تلفني سفارش ميدهند غافل شويد.براي همين نياز به يك موتور و يك باكس موتور نياز داريد  كه بتوانيد غذا را درآن حمل كنيد.جنس اين باكس ها به گونه اي طراحي شده كه غذا دما و تازگي خود را حفظ كند تا مشتري از غذا رضايت كامل داشته باشد و لذت كافي را ببرد.

دستگاه ذرت مكزيكي

ذرت مكزيكي يك غذا يا يك ميان وعده خوشمزه و لذيذ است .شما ميتوانيد قسمتي از فضاي فست فودي خود را به دستگاه ذرت مكزيكي اختصاص دهيد زيرا فضاي چنداني اشغال نكرده و آن را در منوي خود جاي دهيد. در قسمتي از اين دستگاه شيشه تعبيه شده كه ره راحتي قابل تميز كردن است و قسمت ديگر آن كه داراي يك ديگ و درپوش است ذرت ها را با بخار به صورت ملايم ميپزد.همچنين قسمتي نيز براي چينش انواع ادويه در نظر گرفته شده.

منبع: تجهيزات آشپزخانه صنعتي ابتكار استيل


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ تير ۱۳۹۸ساعت: ۰۵:۵۵:۰۳ توسط:آوا اميني موضوع:

راه اندازي كبابي

كبابي ها يكي از انواع رستوران هاي سنتي و خانوادگي مي باشد كه براي تعطيلات  مورد توجه بسياري از خانواده قرار ميگيرد علاوه بر آن اگر مكان كبابي بزرگ باشد از آن براي برگزاري مراسمات نيز استفاده ميكنند .يك آشپزخانه بزرگ و مجهز به كباب پز و انواع وسايل براي طبخ غذا،باعث تازگي غذا و جذب بيشتر مشتري مي شود.

دستگاه هاي برودتي و سرمايشي

اگر ميخواهيد يك رستوران يا يك كبابي تاسيس كنيد دستگاه هاي برودتي و سرمايشي را در اقلام مورد نياز خود يادداست كنيد .اين دستگاه ها همان آبسرد كن ها ميباشند وجود آبسردكن در كبابي شما باعث ميشود كه مشتري هرگاه نياز به آب پيدا كرد بتواند به آب دسترسي داشته باشد .يكي ديگر از اين دستگاه ها ،دستگاه دوغ سازي ميباشد دوغ يكي از اصلي ترين نوشيدني ها در كبابي ها ميباشد كه اگر طعم سنتي داشته باشد طرفداران بيشتري پيدا ميكند.

كباب پز صنعتي

براي راه اندازي يك كبابي در مرحله اول نياز به تهيه يك كباب پز صنعتي داريد زيرا غذاي اصلي كه رستوران شما ارايه ميدهد كباب است.كباب پز صنعتي در بازار در مدل هاي مختلفي ارايه ميشود و ظرفيت نگهداري همزمان تعداد زيادي از سيخ كباب و پختن همزمان آن را دارد اين كباب پز هم با زغال و هم با گاز كار ميكند كه اين بسته به سليقه ي آشپز ميباشد.

اجاق كته پز

ممكن است بخواهيد كباب را با نان يا با برنج سرو كنيد .اگر ميخواهيد در رستوران خود كباب را با برنج ارايه دهيد نياز به يك اجاق كته پز داريد.اين نوع از اجاق تعداد شعله هاي متمايز و تك تك دارد و از نظر تعداد شعله با يكديگر متفاوت است.طراحي تك تك بودن شعله ها به اين دليل است كه طعم كته بهتر باشد و برنج با طعمي مرغوب به مشتريان داده شود.

 

دستگاه حليم صاف كن

در بسياري از كبابي ها در روز هاي جمعه و تعطيلات حليم نيز پخته ميشود شما نيز اگر مي خواهيد اين كار را انجام  علاوه بر اجاق و قابلمه نياز به يك دستگاه حليم صاف كن نيز داريد زيرا اين دستگاه ذرات درشت گندم در حليم كه هنگام خوردن موجب آزار است را جدا كرده و حليمي صاف و بدون وجود ذرات اضافي آماده ميكند . البته براي غذا هايي كه درآن ها از بادمجان استفاده ميشود مانند كشك و بادمجان به منظور جدا كردن تخمه هايش نيز مورد استفاده قرار ميگيرد.

منبع: تجهيزات آشپزخانه صنعتي ابتكار استيل


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۵ تير ۱۳۹۸ساعت: ۰۵:۲۶:۴۸ توسط:آوا اميني موضوع:

تجهيزات قنادي و شيريني پزي

يكي از شادترين و لذت بخش ترين كار، پختن شيريني وكيك است.با داشتن يك سري ابزار آلات و توانايي براي پختن كيك يا شيريني شما ميتوانيد يك قنادي كوچك راه اندازي كنيد.در اداره كردن يك قنادي علاوه بر تازه بودن شيريني و كيك ها تزيين و شكل شيريني ها نيز اهميت بالايي دارد كه ميتواند باعث جذب مشتري بشود.

ميزكار استيل

ميز كار استيل يكي از پر مصرف ترين ابزار ها در آشپزخانه ها ميباشد.اين ميز از فلز استيل ساخته شده براي همين به آساني تميز شده و بهداشت كار را بالا ميبرد.از اين ميز براي آماده كردن انواع گوشت ها مانند مرغ و ماهي استفاده ميشود.

راه اندازي كافه قنادي

اگر بخواهيم كافه قنادي را به طور آسان و مختصر توضيح دهيم ميتوانيم بگوييم كافه قنادي مخلوطي از يك كافه و قنادي است يعني هم منوي يك كافي شاپ را شامل ميشود و هم انواع كيك ها در آن ارايه مي شود.اگر قصد راه اندازي كافه قنادي را داريد ابتدا بايد يك نيروي زبر دست كه مهارت بالايي در پخت انواع كيك و شيريني را دارد اين را به خاطر داشته باشيد كه اگر طعم شيريني هاي شما خاص و مطلوب باشد ميتوانيد مشتري هاي ثابتي براي خود داشته باشيد.

دستگاه سبزي خرد كن صنعتي

امروزه تقاضا براي سبزي هاي خرد شده آماده بسيار زياد شده و لازمه راه اندازي اين كار تهيه يك دستگاه سبزي خرد كن صنعتي است .اين دستگاه ميتواند مقدار زيادي از سبزي را با اندازه هاي مختلف ريز يا خيلي ريز خرد كند .اين دستگاه صداي زيادي ندارد و با برق كار ميكند .به دليل جنس فلزي اين دستگاه تميز كردن آن راحت است و اگر تيغه ي سبزي خرد كن بعد از مدتي كند شد ميتوانيد آن را مثل روز اول تيز كرده و از آن استفاده كنيد.

 قيمت خمير گير 60 كيلويي

خمير گير يكي از وسايل مورد استفاده در نانوايي ها و قنادي ها ميباشد .قيمت خمير گير 60كيلويي به علت نوسانات و پايين و بالا شدن قيمت ها متفاوت است.اين دستگاه از استيل ساخته شده و زنگ نميزند.

منبع : تجهيزات آشپزخانه صنعتي ابتكار استيل


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۴ تير ۱۳۹۸ساعت: ۰۵:۳۹:۴۳ توسط:آوا اميني موضوع:

تجهيزات سرو كردن غذا

رستوران داري در هر زمينه اي چه رستوران هاي سنتي چه مدرن وچه فست فودي ها نياز به تهيه يك سري از وسايل دارند كه كار را راحت تر ميكند و اگر در انتخاب اين وسايل سليقه نيز به خرج دهيد،باعث بالا رفتن جذابيت رستوران شما مي شود.

اين نوع تجهيزات  شامل تمامي ظروف براي سرو غذا يا هر چيز ديگري كه در رستوران شما وجود دارد ميشود.

تجهيزات سرو غذا

تجهيزات سرو غذا شامل تمامي وسايلي مي شود كه شما براي ارائه غذا به آن نياز داريد ميشود.اين وسايل كار شما را براي پذيرايي از مشتريان آسان تر كرده و هم چنين با طراحي زيبا اين وسايل ،نمايي به رستوران شما ميدهد.من جمله اين وسايل ميتوان از انواع ترولي ها براي نوشيدني يا جمع كردن ظروف غذا ميباشد نام برد .

راه اندازي سفره خانه سنتي

ممكن است بارها اين اتفاق براي شما افتاده باشد .انتخاب يك سفره خانه سنتي براي گذراندن اوقات فراغت خود به همراه خانواده و خوردن غذاهاي لذيذ ايراني .وجود تخت به جاي صندلي در سفره خانه سنتي ناخوآگاه ما را ياد قديم و زمان مادربزرگ و پدربزرگ هايم مي اندازد و ما را براي چند ساعتي از هياهو شهر دور ميكند .اگر قصد راه اندازي يك سفره خانه صنعتي را داريد ابتدا بايد مراحل اداري آن را طي كرده سپس به فكر دكوراسيون و چيدمان مغازه خود باشيد.يكي از مزيت هاي اين شغل محبوبيت براي گردشگراني است كه هر ساله از نقاط مختلف دنيا به ايران سفر ميكنند است.

فر پيتزا ريلي

يكي از محبوب ترين غذاها در منو فست فودي ها پيتزا مي باشد.تصور كنيد كه يك فست فودي داريد و براي مثال ده نفر از مشتريان شما سفارش پيتزا داده اند براي اينكه به موقع سفارش ها به دست آن ها برسد نياز به چه داريد؟فر پيتزا ريلي ميتواند تعداد زيادي از پيتزا را همزمان و به صورت پخت يكسان آماده كند.

پاتيل خيساندن برنج

پاتيل خيساندن برنج وسيله اي است كه مورد استفاده رستوران هاي سنتي و محلي است زيرا نياز دارند حجم زيادي از برنج را به طور يكساني خيس كنند همچنين اين دستگاه به طوري طراحي شده كه براي تتخليه برنج خيس شده كه وزن زيادي هم دارد با مشكل مواجه نشويد.ازاين وسيله براي خيس كردن حبوباتي مانند لوبيا نيز ميتوان استفاده كرد.

منبع: تجهيزات آشپزخانه صنعتي ابتكار استيل


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ تير ۱۳۹۸ساعت: ۰۵:۱۳:۵۹ توسط:آوا اميني موضوع:

افتتاح تالار پذيرايي

ازدواج ،يكي از مهم ترين اتفاقات زندگي مي باشد كه همه سعي دارند در آن روز جشني بگيرند و به نحو احسن از ميهمانان خود پذيرايي كنند كه البته اين كار دشوار است زيرا فاكتور هايي مانند طعم غذا-فضاي سالن-نحوه ي پذيرايي و تزيينات خودنمايي ميكند كه در مجلل بودن ميهماني شما بسيار موثر است .

راه اندازي تالار پذيرايي

يكي از نياز هاي امروزه مردم ،توانايي در اختيار گرفتن يك فضاي آبرو مند براي انجام مهماني يا مراسم هاي عزاداري است كه امروزه با راه اندازي تالار پذيرايي در سرتاسر شهر اين مشكل رفع شده.اما هر يك از اين تالار ها با هم در رقابتند و هركدام كه از نظر سرويس دهي و طعم غذا بهتر باشد به طبع مراجعين بيشتري دارد.اگر قصد راه اندازي يك تالار را داريد در مرحله اول بايد به مكاني كه قصد خريد يا اجاره آن براي احداث تالار را داريد دقت كنيد.توجه داشته باشيد كه هيچ كس حاظر نيست مهماني خود را در مكاني مخروبه يا به دور از نظافت برگذار كند.

دستگاه پوست كن صنعتي

يكي از مشكلات تهيه غذا در حجم بالا به خصوص تهيه سبزيجات با پوست ،كندن پوست آن ها است.تصور كنيد كه مي خواهيد حجم بالايي از سيب زميني را آماده كنيد فرآيند شستن و پوست كندن و خرد كردن بسيار زمان بر است و نياز به كمك بيش از پنج نيروي انساني دارد.دستگاه پوست كن صنعتي ميتواند در مدت زمان كمي مقدار زيادي از پوست سبزيجاتي مانند سيب زميني را بكند و آن را آماده ي استفاده  بكند.

دستگاه آب گوجه گيري

گوجه يكي از اصلي ترين چاشني ها در خوراك هاي ايراني است .آب گوجه فرنگي نيز رنگ وعطر خاصي به غذا ميبخشد .گرفتن آب گوجه به روش هاي قديمي نيز امكان پذير است اما از معايب آن ميتوان تهيه كمترين آب گوجه در بيشترين زمان و از همه مهم تر وجود ضايعات گوجه مانند پوست و دانه آن نام برد.دستگاه آب گوجه گيري ميتواند آب بيش از پانصد گوجه را در كمترين زمان بگيرد و از همه مهم تر اين كه پوست و دانه گوجه را نيز سوا ميكند .البته از اين دستگاه براي گرفتن آب انواع ميوه جات مانند انار نيز ميتوان استفاده كرد.

دستگاه آبغوره گيري

دستگاه آبغوره گيري در تمامي مغازه ها يا فروشگاه هايي كه آب ليمو يا نارنج يا غوره را ميفروشند وجود دارد .اين دستگاه ميتوانند تعداد زيادي از غوره را آب بگيرد بدون آن كه هسته در آن وجود داشته باشد.اين دستگاه اشكال مختلفي دارد كه بر اساس نياز كار خود ميتوانيد آن را تهيه كنيد .

منبع: تجهيزات آشپزخانه صنعتي ابتكار استيل


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ تير ۱۳۹۸ساعت: ۰۵:۱۵:۰۸ توسط:آوا اميني موضوع:

تجهيزات راه اندازي كافي شاپ

امروزه كافي شاپ ها به اهميت وجايگاه مناسبي در جامعه دست پيدا كرده اند و به قطعيت ميتوان گفت بخش بسيار بزرگي از مشتريان كافي شاپ ها را جوان ها تشكيل داده اند چه در اداره كردن و چه در متقاضي بودن.بنابراين بايد سليقه و علايق جوانان را در نظر گرفت و در تاسيس يك كافي شاپ از آن ها استفاده كرد .گرچه نبايد افراد مسن تر را هم فراموش كرد.

تجهيزات كافي شاپ

زماني كه اسم كافي شاپ به گوشمان مي خورد ناخودآگاه  به ياد قهوه مي افتيم از مهم ترين تجهيزات كافي شاپ بايد از قهوه نام برد.

اما براي فصل تابستان اين اسموتي ميوه ها است كه جايش را با قهوه عوض ميكند پس يكي ديگر از وسايل مورد نياز براي كافي شاپ مخلوط كن است تا با آن بتوان ميوه هاي يخ زده را مخلوط كرد.از مواد خوراكي گذشته ، شما نبايد از تزيينات كافي شاپ خود غافل شويد . ميتوانيد با كمي خلاقيت يك تم براي كافي شاپ خود انتخاب كنيد. و جذابيت آن را چندين برابر كنيد.

راه اندازي كافي شاپ

اگر ميخواهيد به يك شغل شاد و پولساز برسيد راه اندازي كافي شاپ گزينه ي مناسبي  مي باشد.در ابتداي راه بايد ازخودتان شروع كنيد يعني با يك بررسي بفهميد كه در كدام يك از مراحل كافي شاپ داري استعداد داريد مثلا خلاقيت در تزيين كيك داريد يا ميتوانيد به راحتي  به تعداد زيادي از مشتريان را رسيدگي كنيد.

اجاق پروفيلي 

اگر قصد راه اندازي يك آشپزخانه يا رستوران را داريد،يكي از مهم ترين نياز هاي شما اجاق پروفيلي مي باشد .اين اجاق ها اندازه ي نسبتا بزرگي دارند و تعداد شعله ها،باعت متمايز شدن آن ها از يكديگر ميشود.و مسلما با زياد شدن تعداد شعله ها قيمت نيز بالا ميرود. به نيازتان توجه كنيد اگر ميخواهيد حجم كمي غذا تهيه كنيد پول اضافي ندهيد از شعله هاي كمتر استفاده كنيد.

ميز تخته كار

يكي ديگر از وسايل مورد نياز در حرفه رستوران داري و شاخه هاي آن ميز تخته كار است.از اين ميز براي تقسي كردن انواع گوشت ها اعم از مرغ ماهي و يا انواع مختلف سبزيجات استفاده ميشود و ميتوان به قطعات يك دستي آن ها را تبديل كرد.بايد در انتخاب جنس ميز كار خود دقت كنيد زيرا در نظافت و كيفيت غذاي شما تاثير زيادي دارد. براي هر نوع كار در آشپزخانه يك نوع خاصي از ميز كار طراحي شده كه كار شما راحت كند.

منبع : تجهيزات آشپزخانه صنعتي ابتكار استيل

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ تير ۱۳۹۸ساعت: ۰۵:۲۲:۰۵ توسط:آوا اميني موضوع:

آشپزخانه صنعتي

امروزه به دليل مشغله هاي كاري متعدد و نبود زمان كافي براي پخت و پز وآشپزي كترينگ ها و تهيه غذاها توانسته اند جايگاه خوبي پيدا كنند . هرچه قدر كه طعم غذا مطلوب تر و محيط جذاب تر باشد به طبع در اين حرفه موفق تر خواهيد بود.

راه اندازي كترينگ

اگر در هنر آشپزي مهارت داريد و به اين كار نيز علاقه داريد با كمي چاشني سليقه ميتوانيد راه اندازي كترينگ را در برنامه هاي زندگي خود قرار دهيد كه اين روزها درآمد نسبتا خوبي دارد.در گام نخست بايد يك فهرست از نياز هاي خود تهيه كنيد و آن را با بودجه خود مطاقبت دهيد .اگر در اقوام و آشنايان خود افراد ماهر در اين زمينه داريد ميتوانيد با آن ها نيز همكاري كنيد.

كابينت استيل

كابينت استيل يكي از انواع كابينت ها مي باشد كه به دليل جنس آن به راحتي تميز ميشود و به اين دليل محبوبيت بالايي دارد .به دليل جنسش اين نوع كابينت مدت زيادي در خانه ي شما مثل روز اولش ميماند و ميتوان مدت هاي طولاني از آن استفاده كرد.و از ديگر امتياز هاي مثبت اين كابينت ميتواند به اين مورد اشاره كرد كه به دليل خنثي بودن از نظر رنگ در هر آشپزخانه اي جلوه اي زيبا ايجاد ميكند.

هود صنعتي

يكي از مهم ترين عامل ها در هر آشپزخانه صنعتي  هود صنعتي است .هود نقش بسيار مهمي در نظافت آشپزخانه ايفا ميكند.هود ها از نظر قدرت مكش متفاوتند كه بسته به حجم كار و ميزان آلودگي دارد.جنس اين هود ها از فلز است براي همين به راحتي ميتوان آن را تميز كرد.

دستگاه كنتاكي

شما با داشتن دستگاه كنتاكي ميتوانيد انواع گوشت ها مانند مرغ يا ميگو و سبزيجاتي مانند قارچ را كنتاكي كرده ودر رستوران هاي خود به فروش برسانيد .سازوكار اين سرخ كن ها به صورتي است كه ميتوان مقدار زيادي از گوشت را در مدت زمان كمي به آساني و با طعم لذيذ آماده كند.

منبع : تجهيزات آشپزخانه صنعتي ابتكار استيل


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ساعت: ۰۲:۵۴:۴۷ توسط:آوا اميني موضوع:

تجهيزات پذيرايي رستوران

اگر ميخواهيد وارد شغل رستوران داري شويد و در ميان رقيبان خود بدرخشيد بايد به يك سري از عامل ها توجه داشته باشيد كه ممكن است خيلي از هم شغلان شما به آن بها ندهند يا در نظر آن ها كم اهميت جلوه كند.علاوه بر طعم مطلوب غذا و نظافت در رستوران فاكتوري كه بسيار چشم نواز است تجهيزات رستوران ميباشد .

تجهيزات رستوران

تجهيزات  پذيرايي رستوران نقش مهمي در لوكس بودن رستوران شما دارد و نشان دهنده ي سليقه ي بالاي صاحب رستوران ميباشد.اين تجهيزات شامل انواع ميزها و صندلي ها با طرح هاي شيك و خاص و پيش پا  افتاده ترين عامل ها مثلا سبد نگهداري نان نيز ميشود.

راه اندازي تهيه غذا

اگر در حرفه غذا و آشپزي مهارت داريد و ميخواهيد وارد اين كار شويد اما بودجه شما براي بنا كردن يك رستوران كفاف نميدهد  راه اندازي تهيه غذا ميتواند براي شما گزينه ي مناسبي باشد زيرا نياز به فضاي كمتري دارد از بسياري از عوامل مثل ميز و صندلي و ظروف فاكتور گرفته ميشود .همين طور ميتوانيد بسياري از غذاهاي خانگي و محلي را آماده كنيد .ميتوانيد در ابتداي كار براي جذب مشتري بيشتر انواع سالاد يا ماست و ترشي را به صورت رايگان در كنار غذا به مشتريان دهيد.

ترولي آبچكان سيار

ميتوان گفت در تمامي رستوران هاي بزرگ و سالن هاي عروسي ترولي آبچكان سيار وجود دارد. اين وسيله ميتواند تعداد زيادي از ظروف تميز يا كثيف را با صرف انرژي و زمان كمتري جابه جا كند .اين وسيله از نظر تعداد طبقات متفاوت است كه آن به نياز و حجم كار متقاضي برميگردد.

سينك استيل صنعتي

نظافت ظروف حرف اول در موفقيت و كيفيت كار يك رستوران يا هتل را ميزند بي شك هيچ كس تمايل به خوردن غذا در ظرف هاي كثيف را ندارد .سينك استيل صنعتي يك وسيله ي ضروري براي شاغلان اين حرفه ميباشد .اين سينك ها از نظر شمار لگن ها با هم متفاوت است كه مسلما هر چه تعداد بالاتر باشد ،كار هم آسان تر و سريع تر پيش ميرود .

منبع: تجهيزات آشپزخانه صنعتي ابتكار استيل


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ساعت: ۰۵:۰۹:۰۸ توسط:آوا اميني موضوع: