راه اندازي آشپزخانه صنعتي راه اندازي آشپزخانه صنعتي .

راه اندازي آشپزخانه صنعتي

طرز تهيه دلمه قارچ با مرغ سرشار از پروتئين

دلمه قارچ با مرغ يا همان قارچ شكم پر از خوش مزه‌ترين نوع دلمه مي‌باشد، اين غذا را مي‌توان در دسته پيش غذا‌ها و يا فينگرفود‌ها قرار داد. همچنين اين غذا براي كودكان بسيار مناسب است. به دليل داشتن قارچ و مرغ كه از برترين مواد گروه پروتئيني محسوب مي‌شوند، ارزش غذايي بسياري را به خود اختصاص داده اند. دلمه قارچ اين قابليت را دارد كه بتوانيد مواد اوليه آن را متناسب با سليقه و ذائقه غذايي خود تغيير داده و مواد آن را كم و يا زياد كنيد. دلمه قارچ به دليل طعم خوب و خواص فراوان بين كودكان به محبوبيت رسيده است. قارچ به دليل داشتن ويتامين D بسيار در جلوگيري و شيوع سرطان‌ها در بدن نقش دارد. به علاوه اين ماده خوراكي مفيد در درمان بيماري‌هايي از جمله ديابت، كم خوني و فشار خون و همچنين كاهش وزن مناسب، كنترل جذب مواد غذايي براي بدن و تقويت استخوان‌ها اثر گذار مي‌باشد. قارچ‌ها در انواع پلو‌ها و خورش‌ها توسط افراد به مصرف مي‌رسند.

مناسب‌ترين روش مصرف قارچ در زمينه بهداشتي پخت آن ذكر شده است؛ چرا كه با پختن و حتي بخارپز كردن قارچ به جاي سرخ كردن مي‌توان بسياري از خواص و ارزش اين ماده را حفظ كرد. بايد در تهيه قارچ از بازار براي اين نوع غذا قارچ‌هاي متوسط، سفت و سالم را انتخاب كنيد. توجه داشته باشيد كه قارچ استفاده شده در اين دلمه از قارچ‌هاي خوراكي است و با قارچ‌هاي سمي و مضر كه بايد از آن‌ها اجتناب كرد، تفاوت دارد.

مواد لازم

قارچ: نيم كيلوگرم

سينه مرغ: ۱ عدد

روغن زيتون: ۲ قاشق غذاخوري

پياز: ۱ عدد

فلفل دلمه اي: ۱ عدد

پنير موزارلا: ۲۰۰ گرم

سس گوجه فرنگي: ۲ قاشق غذاخوري

زردچوبه: به مقدار لازم

نمك: به مقدار لازم

فلفل: به مقدار لازم

موادلازم براي سس:

آرد: ۳ قاشق غذاخوري

شير: ۱ پيمانه

كره: ۵۰ گرم

مراحل پخت

۱. ابتدا سينه مرغ را به قطعات كوچك و مناسبي خرد كنيد.

۲. سپس آن را همراه با روغن زيتون و پيازي كه به قطعات ريز خرد كرده ايد، در تابه‌اي ريخته و روي حرارت ملايم تفت دهيد.

۳. بعد از تفت مواد ادويه‌هاي لازم را به مرغ تفت داده شده اضافه كنيد و درب تابه را بگذاريد تا بخارپز شوند.

۴. چند دقيقه بعد فلفل دلمه‌اي و سس گوجه فرنگي را نيز اضافه كنيد.

۵. در اين بخش قارچ‌هاي شسته شده را خشك كنيد و دسته آن را جدا كنيد تا داخل قارچ خالي شود.

۶. براي تهيه سس: ابتدا كره را در ظرفي بريزيد تا آب شود.

۷. سپس آرد را اضافه كنيد و با كره خوب مخلوط كنيد.

۸. پس از آنكه كره و آرد خوب مخلوط شدند كم كم شير به دماي محيط رسيده را به آن اضافه كنيد و خوب هم بزنيد.

۹. پس از انكه تمام شير را اضافه كرد هر ادويه و گياه معطري كه دوست داريد را اضافه كنيد و مجدد سس را هم بزنيد تا به غلظت مورد نظر برسيد.

۱۰. سپس داخل قارچ‌هاي آماده شده را با مواد اوليه پر كنيد و روي آن را ابتدا با سس تهيه شده و بعد پنير موزارلا بريزيد.

۱۱. فر را روي ۱۸۰ درجه سانتي گراد قرار دهيد.

۱۲. قارچ‌ها را داخل سيني فر بگذاريد.

۱۳. ۲۰ دقيقه بگذاريد دلمه‌ها بپزد.

۱۴. دلمه‌ها را از فر خارج كنيد و بعد از خنك شدن نوش جان كنيد.

منبع:سايت برترين ها


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ساعت: ۱۲:۳۴:۵۸ توسط:آوا اميني موضوع:

چاقي مادر باعث چاقي كودك ميشود

رئيس پانزدهمين كنگره تغذيه كودكان و نوجوانان ايران، با بيان اينكه تغذيه سالم باعث تكامل مغز كودك مي‌شود، گفت: چاقي و اضافه‌وزن مادران، مي‌تواند باعث بروز سندرم متابوليك و چاقي در كودك شود!

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران پويا؛ دكتر علي اكبر سياري، رئيس پانزدهمين كنگره كودكان و نوجوانان ايران، با بيان اينكه تكامل مغز، مهم‌ترين بخش سلامتي كودك است، اظهار كرد: هنگام تولد، 100 تريليون سلول عصبي وجود دارد كه هر سلول، 1000 سيناپس دارد و توانمندي بالقوه مغز، مرتبط با اين سيناپس‌ها است.

وي افزود: تغذيه سالم، به‌خصوص در سه سال اول زندگي، نقش بسيار مهمي در تكامل مغزي كودك دارد، به‌طوري كه اگر تغذيه مناسب وجود نداشته باشد، بسياري از اين سيناپس‌هاي عصبي از بين مي‌روند.

سياري با بيان اينكه كودكان دچار سوء تغذيه تعداد سيناپس‌هاي كمتري نسبت به كودكان سالم دارند، هشدار داد: ميزان يد، آهن و ويتامين‌هاي غذاي كودك، مي‌تواند بر بهره هوشي او اثر بگذارد.

وي با هشدار نسبت به افزايش شيوع چاقي و اضافه‌وزن در جهان، خاطرنشان كرد: طبق پيش‌بيني‌هاي صورت گرفته، اگر روند كنوني تا سال 2025 ادامه پيدا كند، حدود 11 درصد كودكان زير پنج سال، دچار اضافه‌وزن و چاقي خواهند شد.

رئيس پانزدهمين كنگره تغذيه كودكان و نوجوانان ايران هشدار داد: مطالعات نشان داده است كه چاقي و اضافه‌وزن مادران، مي‌تواند باعث بروز سندرم متابوليك و چاقي در كودك شود! 

وي با اشاره به تاثير عوامل ژنتيكي در ابتلا به چاقي، تصريح كرد: تاكنون 300 ژن به‌عنوان ژن‌هاي دخيل در چاقي شناخته شده‌اند؛ بنابراين يكي از عوامل چاقي، ژنتيك است‌.

سياري افزود: ساير عوامل چاقي و اضافه‌وزن، شامل مصرف برخي داروها، رژيم غذايي ناسالم، كم‌تحركي، ساعت خواب و مشكلات روحي است.

وي با بيان اينكه 76 درصد علت مرگ در جهان، NCD (بيماري‌هاي غيرواگير) است، يادآور شد: ديابت، سندرم متابوليك، پوكي استخوان، افسردگي، مشكلات قلبي، نقرس، بي‌اختياري ادرار  از عوارض چاقي و عواملي براي كاهش كيفيت زندگي فرد و افزايش مرگ‌و‌مير هستند.

ضرورتافزايش آگاهي جامعه نسبت به تغذيه كودكان

دكتر غلامرضا خاتمي، عضو كميته علمي پانزدهمين كنگره تغذيه كودكان و نوجوانان ايران، با تاكيد بر اهميت توجه به تغذيه سالم در 1000 روز اول زندگي، اظهار كرد: به‌علت گستردگي مواد غذايي، اگر عناصر غذايي مختلف، با كيفيت و حجم كافي به بدن كودك نرسند، مشكلات جدي ايجاد مي‌شود‌.

وي سخنان خود را با ارائه مثالي ادامه و هشدار داد: كمبود آهن باعث كاهش يادگيري و مشكل در انجام تكاليف مدرسه در كودكان مي‌شود؛ در صورت كمبود كلسيم، پوكي استخوان در آينده ظاهر مي‌شود و اگر ميزان پروتئين غذاي كودك به ميزان كافي نباشد، سوء تغذيه رخ مي‌دهد.

وي با انتقاد نسبت به پايين بودن آگاهي جامعه نسبت به مسائل تغذيه‌اي، تصريح كرد: با وجود برگزاري جلسات متعدد درباره تغذيه كودكان، هنوز شاهد اشتباهات متعدد در تغذيه كودكان جامعه خود هستيم، بنابراين اميدواريم با ادامه فعاليت‌هاي علمي و همكاري متخصصين تغذيه و پزشكان، آگاهي جامعه را نسبت به مسائل تغذيه‌اي افزايش دهيم.

منبع: خبرگزاري تسنيم


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ساعت: ۱۲:۳۳:۲۸ توسط:آوا اميني موضوع:

انواع خمير گير صنعتي

نان و شيريني و بسياري از خوراك هاي ايراني و فرنگي براي طبخ شدن نياز به آماده كردن خمير دارد. خميرها انواع مختلفي دارند كه اين تفاوت به علت كم و يا زياد شدن برخي از موارد در آن است .

تهيه خمير در تمامي شيريني فروشي ها و در بسياري از رستوران ها رايج است.

خمير گير 15 كيلويي

خمير گير 15 كيلويي براي آماده سازي انواع خميرها در خانه ميتواند مناسب باشد زيرا حجم آن به نسبت ديگر محصولات كمتر است.

هم چنين اگر شما يك شيريني فروشي كوچك و يا يك رستوران تازه تاسيس داريد اين محصول براي شما مناسب خواهد بود. همان طور كه از نام اين دستگاه پيدا است به علت حجم كمي كه دارد فضاي كمتري را نيز اشغال خواهد كرد.

خمير گير 30 كيلويي

در بسياري از رستوران هاي فست فودي خصوصا رستوران هايي كه انواع  پيتزاها در منوي آن ها وجود دارد ، تهيه يك خمير گير با ظرفيت مناسب حائز اهميت است.

تهيه يك خمير نرم و لطيف پيتزا ميتواند تاثير بسيار زيادي در طعم غذا داشته باشد .در رستوران هايي كه كيفيت غذا برايشان مهم است ، نان ساندويچ ها و برگر ها را نيز خودشان طبخ ميكنند .براي آماده سازي تمامي اين موارد شما نيازمند يك خمير گير 30 كيلويي مي باشيد .

خمير گير 20 كيلويي

برخي از شيريني ها هستند كه بايد هميشه به صورت تازه خورده شود بنابراين تهيه آن ها در حجم بالا يك چالش محسوب مي شود زيرا اگر تمامي آن فروش نرود شما با ضرر مواجه مي شويد.

خمير گير 20 كيلويي براي تهيه خمير با حجم كم بسيار مناسب بوده و شما ميتوانيد هر بار خمير تازه تهيه كنيد.

خمير گير 120 كيلويي

نانوايي ها جز آن دسته از مكان هايي هستند كه نياز دارند حجم بالايي از خمير نان را به صورت يكجا تهيه كنند . پس به يك خمير گير با حجم بالا نيازمند هستند. خمير گير 120 كيلويي با ظرفيت بالايي كه دارد ، به شما اين امكان را ميدهد كه در حجم بالا خميرهاي مختلف مانند نان و شيريني را تهيه كنيد .

خمير گير 60 كيلويي

خمير گير 60كيلويي به نسبت ديگر ظرفيت هاي خمير گير ها يك حد متوسطي دارد . تنواع در انواع ظرفيت ها اين امكان را به خريدار ميدهد كه حق انتخاب داشته باشد . هم چنين نزديك بودن اين ظرفيت ها به هم و اندك اختلاف ميان آن ها كار را بسيار آسان تر كرده . شما ميتوانيد با يك انتخاب هوشمندانه نياز خود را در اين زمينه بر طرف كنيد.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ساعت: ۱۲:۱۷:۰۲ توسط:آوا اميني موضوع:

درست كردن مربا هويج

طرز تهيه مرباي هويج :
براي طرز تهيه ي مرباي هويج، هويج را از شب قبل رنده كنيد و در يك قابلمه ي لعابى بريزيد و داخل آن هل را بريزيد و روى آن شكر ريخته و بدون اينكه آن را هم بزنيد درب آن را بگذاريد و آهسته قابلمه را كنار بگذاريد تا زماني كه بخواهيد مربا هويج را بپزيد.

بعد از حدود 12 ساعت بعد درب قابلمه را بگذاريد و آن را روى حرارت خيلي ملايم بگذاريد و اجازه دهيد شكر آرام آرام ذوب شود و هويج از زير آرام آرام بپزد كه حدوداً يك ساعت زمان لازم دارد، مي توانيد از شعله پخش كن استفاده كنيد (شكر را هم نزنيد) در اين روش پخت مربا هويج آب احتياجى نيست و مربا خودش آب مي اندازد.

در آخر كه مربا قل هاى ريز زد آب ليمو و يا جوهر ليمو را اضافه كنيد و بعد از ده دقيقه چوب دارچين، زعفران، گلاب، جوز هندى و وانيل ( 1/4 قاشق چاىخورى فلفل قرمز در صورت تمايل، نگران نباشيد مرباى شما تند نخواهد شد) را بريزيد و از روى حرارت برداريد و بهتر است تا 24 ساعت در همان قابلمه بماند اما درب آن را نگذاريد و روى قابلمه يك دستمال بزرگ و سنگين مانند حوله بياندازيد تا زمان خنك شدن عرق نكند، و بعد از اينكه خنك شد و مطمئن شديد كه مربا شكرك نزده آن را داخل شيشه هاى تميز و كوچك بريزيد و در يخچال قرار بدهيد، توجه داشته باشيد كه هل و چوب دارچين را از مربا جدا نكنيد. براي طرز تهيه مربا هويج، ابتدا هويج رنده شده را با آب شكر مخلوط كنيد و داخل قابلمه بريزيد و روي گاز قرار بدهيد و اجازه بدهيد به قوام بيايد، سپس پوست پرتقال و هل را اضافه كنيد و بگذاريد به مدت 30 دقيقه ديگر بپزد تقريبا زمان پخت 2 ساعت طول مي كشد زماني كه مرباي هويج شما غلظت پيدا كرد نه زياد سفت و نه زياد شل باشد، اگر زياد سفت شود مربا شكرك مي زند و اگر شل باشد كپك مي زند، پس حواستان باشد به غلظت متعادل رسيد خاموش كنيد.

 

و در آخر يك قاشق آبليمو بريزيد و زماني كه خنك شد آن را درون شيشه بريزيد و در يخچال نگهداري كنيد. 

 

مي توانيد از خلال هاى تازه پوست پرتقال هم در مرباى هويج استفاده كنيد (به اندازه ي 1/2 پيمانه ) و يا دو قاشق غذاخوري خشك آن، كه البته بايد بعد از كمى جوشاندن و قرار دادن در آب سرد براى چند ساعت و تعويض مرتب آب آن استفاده كنيد.

پوست پرتقال را 3 بار داخل آب بجوشانيد تا تلخي آن ها از بين برود.
خلال بادام و پسته هم در مرباى هويج عالي مي شود و مربا را زيبا مي كند، در صورت تمايل اواخر پخت از هر كدام يك قاشق غذاخوري به مربا به صورت خشك اضافه كنيد.

 

در صورتى كه مرباى هويج با حرات كم و يكنواخت پخته شود شكرك نخواهد زد.
و اگر شكرك زد مربا را دوباره روى حرارت قرار دهيد با 100 ميلى گرم آب معمولى براى مدت پنج دقيقه جوشانده و از روى حرارت برداريد. و بعد از اينكه خنك شد در ظرف ريخته و كنار بگذاريد.


بهتر است مرباها را در ظرف لعابى درست كنيد و از قاشق چوبى استفاده كنيد تا خوش رنگ تر شود.


بهتر است مرباى هويج را بعد از پخت براى مدت 24 ساعت در همان قابلمه نگهداريد تا اگر شكرك زد، دوباره آن را با كمى آب يا گلاب بجوشانيد.

منبع:سايت بيتوته


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۱۳:۲۷ توسط:آوا اميني موضوع:

چند نكته درباره ي يك ويتامين همه چيز تمام

ويتامين D يكي از ريزمغزي‌هاي مهم در بدن است كه منبع اصلي آن، آفتاب است. با توجه به گرما و روزهاي طولاني آفتابي خوزستان، تصور مي‌شود كه مردم اين استان با كمبود ويتامين D مواجه نيستند در حالي كه بنا به گفته مسئولان بهداشتي استان، ۶۸ درصد مردم خوزستان مبتلا به كمبود ويتامين D هستند.

مهنوش صاحبدل مسئول دفتر بهبود تغذيه مركز بهداشت خوزستان در خصوص وضعيت كمبود ويتامين D در خوزستاني‌ها اظهار كرد: ۹۲ درصد زنان باردار، ۳۶ درصد كوكان ۱۵ - ۲۳ ماهه،۷۵ درصد كودكان ۶ ساله، ۷۱ درصد نوجوانان و ۶۸ درصد ميانسالان اقليم جنوب خوزستان و اهواز و حومه كمبود ويتامين D دارند.

وي ادامه داد: همچنين ۷۸ درصد زنان باردار، ۳۱ درصد كودكان ۱۵ - ۲۳ ماهه، ۵۹ درصد كودكان ۶ ساله، ۷۷ درصد نوجوانان و ۵۴ درصد ميانسالان در اقليم شمال خوزستان به كمبود ويتامين D مبتلا هستند.

مسئول دفتر بهبود تغذيه مركز بهداشت خوزستان با اشاره به علائم كمبود ويتامين D اظهار كرد: علائم كمبود ويتامين D در بسياري اوقات مبهم و غير اختصاصي است و به همين علت، اين عارضه دير تشخيص داده مي‌شود.

وي بيان كرد: بديهي است كه كمبود ويتامين D زنان باردار عوارض جدي‌تر و قابل توجه‌تري داشته باشد كه مي‌تواند سلامتي مادر باردار و حتي سلامتي جنين و نوزاد آينده را تهديد كند.

صاحبدل افزود: علائم كمبود اين ويتامين در كودكان و بزرگسالان قدري متفاوت است. اين علائم در بزرگسالان عبارت است از درد مبهم و پراكنده در تمام بدن، ضعف كلي بدن و ضعف در ايستادن و بالا رفتن از پله و در مراحل پيشرفته‌تر لنگيدن، درد استخوان به ويژه در دنده، مفصل ران، كف پا و ران.

وي با اشاره به عوارض كمبود ويتامين D، گفت: از مهمترين پيامدهاي كمبود ويتامين D مي‌توان به راشيتيسم در كودكان، پوكي استخوان در بزرگسالان، اختلال در رشد قدي كودكان و نوجوانان، افزايش ابتلا به آسم و آلرژي، افزايش خطر ابتلا به ديابت و بيماري‌هاي خودايمني از جمله بيماري MS را نام برد.

مسئول دفتر بهبود تغذيه مركز بهداشت خوزستان با اشاره به علل كمبود ويتامين D، بيان كرد: عدم مكمل‌ياري با اين ويتامين در كودكان زير ۲ سال، كمبود ويتامين درربدن مادر براي كودكان شيرخوار، رژيم غذايي گياه‌خواري، مصرف كم شير و لبنيات، عدم استفاده از نور مستقيم آفتاب ( به دلايلي مانند آلودگي هوا، هواي ابري و استفاده از كرم ضد آفتاب) از مهمترين دلايل بروز كمبود ويتامينD هستند.

وي در خصوص درمان اين اين كمبود ويتامين، بيان كرد: استفاده از مكمل‌ها طبق تجويز پزشك راه درمان كمبود ويتامين D است.

صاحبدل افزود: مهمترين منبع تامين ويتامين بدن سنتز پوستي است و در افراد زير ۷۰ سال ۸۰ تا ۹۰ درصد ويتامين D از طريق تابش نور مستقيم آفتاب بر پوست ايجاد مي‌شود. همچنين مواد غذايي به طور طبيعي مقدار كمي ويتامين D دارند. ماهي‌هاي چرب مثل سالمون، ساردين و روغن كبد ماهي منابع غذايي غني از ويتامين D هستند. به مقدار كم و متغير نيز در كره، خامه، زرده تخم مرغ و جگر ويتامين D وجود دارد.

مسئول دفتر بهبود تغذيه مركز بهداشت خوزستان با اشاره به راه‌هاي پيشگيري از كمبود ويتامين D، گفت: قرار گرفتن در معرض نور (صورت و دست‌ها به مدت ۵ تا ۱۰ دقيقه و به مدت دو تا سه بار در هفته در ماه‌هاي زمستان در معرض نور مستقيم آفتاب قرار گيرد) ويتامين D مورد نياز تامين مي‌شود. البته جهت اجتناب از اثرات زيان‌بار نور خورشيد به خصوص در تابستان، بايد در ساعات نزديك ظهر (۱۱ صبح تا ۱۶) از مواجهه با نور خورشيد اجتناب شود.

منبع:سايت برترين ها


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۱۲:۱۶ توسط:آوا اميني موضوع:

مايحتاج آشپزخانه صنعتي

غذا اولين و مهم ترين نياز ما در زندگي است . بدون وجود غذا ما تا چند روز بيشتر نميتوانيم زندگي كنيم اگر غذايي كه ما ميخوريم از نظر كيفيت مطلوب نباشد سلامتي ما آسيب خواهد ديد و قطعا اين آسيب بروز خواهد كرد و ما آن را خواهيم فهميد .

اگر غذايي  كه ما مصرف ميكنيم نياز بدني ما را تامين نكند قطعا ما ضعيف خواهيم بود و نه تنها انرژي مورد نياز براي انجام كارهاي روزمره خود را نخواهيم داشت بلكه باعث اضافه وزن ما هم خواهد شد.

استيك پز

براي طرفداران غذاهاي گوشتي استيك بهترين گزينه است . استيك به درجات مختلفي پخته ميشود از خام تا پخت كامل همچنين استيك مرغ نيز از طرفداران زيادي برخوردار است. استيك با دورچين سبزيجات كبابي مختلفي سرو مي شود.

استيك پز وسيله ي بسيار مناسب براي پختن اين غذاي لذيذ است .هم چنين علاوه بر گوشت شما ميتوانيد انواع سبزيجات را نيز طبخ كنيد.

خمير گير 40 كيلويي

نان يكي از مهم ترين بخش در غذاهاي ايراني است . بسياري از غذاهاي ايراني با نان سرو ميشود هم چنين شيريني ها نيز بسيار پرطرفدار هستند و خوردن آن بعد از غذا بسيار دلچسب است .

همه ي اين ها نيازمند داشتن يك خمير گير 40 كيلويي مي باشد . شما به كمك اين ابزار ميتوانيد خمير يك شيريني و يا يك نان خوشمزه را تهيه كنيد.

فر پيتزا ريلي

پيتزا يكي از محبوب ترين غذاها است و اين محبوبيت روز به روز در حال افزايش است.

پيتزا ها تركيبات متنوعي دارند كه همين امر باعث شده همه ي سليقه ها را در بر بگيرد و كمتر كسي باشد كه ادعا كند اين غذا را دوست ندارد .

اما اين محبوبيت براي رستوران هاي صنعتي ممكن است مشكل ساز باشد زيرا تهيه تعداد زيادي از پيتزا در مدت زمان كم ميتواند يك چالش باشد .

با روي كار آمدن دستگاه فر پيتزا ريلي شما ميتوانيد تعداد زيادي ظرف پيتزا را در مدت زماني كم تهيه كنيد .بدين صورت شما ميتوانيد هم زمان سفارش چندين مشتري را آماده كنيد .

باكس موتور

شايد شما جز آن دسته از افرادي باشيد كه ميخواهيد غذا را در محيط خانه خود و يا جايي بيرون از رستوران ميل كنيد .

تقريبا تمامي رستوران ها غذا را به بيرون هم ميفرستند .آن ها براي اين كار يك باكس موتور تهيه ميكنند .غذا در اين وسيله تا زماني كه به دست شما برسد تازه ميماند. و شكل غذا نيز تغيير نميكند.

خمير گير نانوايي دسته دوم

خريد وسايل دست دوم همواره براي كساني كه تازه مي خواهند يك كار را شروع كنند يا كساني كه بودجه چنداني ندارند مناسب است زيرا با يك قيمت كمتر ميتوانند وسيله ي مورد نياز خود را تامين كنند.

خمير گير نانوايي دسته دوم وسيله اي است براي تهيه خمير نان و يا شيريني . فقط بايد در نظر داشته باشيد كه در خريد لوازم دسته دوم هوشمندانه رفتار كنيد تا وسيله ي ناكارآمد نخريد.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۰۸:۰۶ توسط:آوا اميني موضوع:

عدسي و رازهاي خوشمزه شدن آن

عدس يك منبع غني براي تامين آهن بدن و پيشگيري از كم خوني است. دستور پخت و راز‌هاي خوشمزه شدن عدسي را در اين مطلب ببينيد.

مواد لازم:

عدس: ۲ ليوان

روغن: ۲ ق غ

پياز: (متوسط/براي پياز داغ)  ۱ عدد

نمك و فلفل: به مقدار لازم

رب گوجه فرنگي: ۲ الي ۳ ق غ

طرز تهيه:

۱- عدس را از ۲۴ ساعت قبل خيس كنيد و آب آنرا عوض كنيد. با اينكار شايد مقداري از املاح بيرون ريخته شود، ولي ديگر دل درد نخواهيد گرفت و رنگ آنهم پس از پخت تيره نميشود.

۲- عدس‌ها را با روغن و آب (يا آب مرغ يا گوشت اگر از قبل آماده داريد) بپزيد. پس از پخت كامل عدس‌ها پياز داغ و رب گوجه و نمك و فلفل (و كمي در صورت تمايل ادويه گرام ماسالا يا هر نوع ادويه كه مي‌پسنديد) اضافه كنيد. قوام عدسي را خيلي شل و خيلي سفت نكنيد.

۳- آن را با ليمو ترش يا كمي سركه و روغن زيتون آنرا سرو كنيد. (اگر مقدار بسيار كمي پودر گلپر هم روي بريزيد خوشمزه و سهل الهضم ميشود.)

۸ راز عدسي

از قديم عدسي براي صبحانه و ميان وعده‌ها استفاده مي‌شده آن هم به اين دليل كه غذايي بسيار مغذي است. البته بهترين عدس در ناحيه كاشان و ديزين كشت مي‌شده. براي پخت عدسي نيز نكته‌هايي وجود دارد كه ما به ۸ مورد از آن‌ها پرداخته‌ايم كه عبارتند از:

۱. عدس بسته‌بندي بخريد. توجه كنيد كه بسته‌بندي آن چروك و سوراخ‌سوراخ نباشد. در ضمن، وقتي در كاسه‌اي از آب آن را خيس مي‌كنيد، عدس‌ها ته ظرف باقي بمانند و به سطح آب نيايند. به علاوه از خريدن عدس‌هاي فله‌اي نيز خودداري كنيد، زيرا امكان ديرپز بودن آن‌ها وجود دارد.

۲. براي آنكه نفاخي عدس گرفته شود آن را به مدت ۲۴ ساعت در آب خيس كنيد. البته دقت كنيد كه اين زمان بيشتر نشود، زيرا در اين صورت عدس بر اثر حرارت ديدن، له و پوستش جدا مي‌شود.

۳. براي آنكه عدس‌ها سريع‌تر پخته شوند ابتدا پياز را در روغن تفت دهيد و بعد از طلايي شدن، عدس‌ها را نيز اضافه كنيد و بعد از اين مرحله به عدس، آب اضافه كنيد. با اين كار عدس‌ها سريع‌تر مي‌پزند.

۴. ادويه و چاشني‌هاي اين غذا را در مراحل پاياني به آن اضافه كنيد، زيرا هم باعث ديرپز شدن عدس مي‌شوند و هم عطر و بوي ادويه‌ها از بين خواهند رفت.

۵. به عنوان ادويه به اين غذا زيره بزنيد و اگر تمايل داريد در آن گلپر بريزيد، چاشني عدسيتان بهتر است سركه باشد، اما در صورت نزدن گلپر، چاشني مناسب اين غذا آب‌ليموي تازه است.

۶. اگر آب عدسيتان تمام شد، بهتر است به آن آب جوش اضافه كنيد و در آن كمي عصاره مرغ يا سبزيجات نيز بريزيد و اگر عدسي شور شد از سيب‌زميني استفاده كنيد.

۷. براي خوشمزه‌تر شدن عدسي به آن سيب‌زميني نگيني شده اضافه كنيد و هرگز از گوشت استفاده نكنيد، زيرا عدسي، غذايي است كه گوشت ندارد.

۸. عدسي غلظت مشخصي دارد، بهتر است نه خيلي رقيق باشد و نه مانند حليم غليظ بلكه مانند آشي نسبتاً غليظ بايد پخته و سرو شود.

منبع:سايت برترين ها


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ساعت: ۰۳:۴۲:۱۷ توسط:آوا اميني موضوع:

چگونه چاق شويم؟

 

چگونه چاق شويم؟قبل از مطالعه توصيه هاي موجود در اين مطلب، توجه كنيد كه اگر به كمبود وزن جدي دچار هستيد يا به دنبال يك برنامه غذايي صحيح هستيد، بايد به پزشك متخصص تغذيه مراجعه كنيد. آنچه در اينجا خواهيد خواند، تنها توصيه هايي مفيد و بي ضرر براي تغذيه و فعاليت شما است.عمل كردن به نكات زير موجب ميشود به تدريج وزنتان اضافه شود و چاق شويد، اما فراموش نكنيد كه اضافه شدن وزن با چاقي (انباشته شدن چربي) متفاوت است، پس داشتن يك برنامه ورزشي مناسب، به قوي شدن و شكل گيري ماهيچه ها كمك ميكند و براي شما اندامي متناسب به ارمغان مي آورد.

مراحل افزايش وزن و چاق شدن:
چگونه چاق شويمپنج مرحله براي افزايش وزن و چاق شدن وجود دارد كه به اين ترتيب است :

۱) ميزان كالري يا انرژي اي را كه در يك روز معمولي دريافت مي كنيد، محاسبه كنيد. چيزي را تغيير ندهيد و همانطور كه هر روز مي خوريد يادداشت كرده و انرژي آن را محاسبه كنيد. اين كار را مي توانيد با استفاده از  هرم غذايي   انجام دهيد. اين مرحله بسيار اهميت دارد، پس با دقت اين عمل را انجام دهيد. همچنين خودتان را وزن كنيد.

۲) بعد از انجام مرحله يك ، رژيم از روز بعد شروع مي شود؛ بدين ترتيب كه ۵۰۰ كالري به آنچه هر روز مصرف مي كرديد بيافزاييد. مثلاً اگر در يك روز معمولي ۲۰۰۰ كالري مصرف مي كرديد، بقيه ي هفته هر روز ۲۵۰۰ كالري مصرف كنيد. بجاي اينكه در سه وعده حجم زيادي غذا بخوريد و يا اينكه كل روز مشغول خوردن باشيد، انرژي روزانه را به ۵ تا ۶ وعده تقسيم كنيد و وعده ها را با فاصله ۵/۲ تا ۳ ساعت مصرف كنيد. بخاطر داشته باشيد بايد " زياد " بخوريد  تا وزنتان" زياد " شود.

۳)بدنسازي و ورزش، مرحله مهم ديگري براي افزايش وزن  و چاق شدن است.ورزشهاي وزنه برداري (از دمبلهاي كوچك گرفته تا كار با دستگاههاي وزنه برداري) انجام دهيد. اين هم يكي از مهمترين مراحل افزودن صحيح وزن است و بايد به طور صحيح انجام شود. اگر فرصت نداريد كه هر روز به باشگاه برويد، چند جلسه حركات ساده و قابل انجام دادن در خانه را با مربي تمرين كنيد و سپس در خانه به ورزش ادامه دهيد.

۴)آخر هفته خودتان را وزن كنيد. مي بينيد كه پس از يك هفته وزنتان بيشتر شده است. انتظار نداشته باشيد يك باره ۴ تا ۵ كيلو اضافه كنيد. افزايش وزن به اندازه ۵/۰ تا ۱ كيلو در هفته طبيعي است و بيشتر از اين نشان دهنده افزايش بيش از حد چربي در بدن شماست. پس افزايش ۵/۰ تا ۱ كيلو در هفته كافي است، اگر چه كم به نظر مي رسد، ولي آخرماه ۵/۲ تا ۴ كيلو مي شود.

۵) نكته مهم در مورد افزايش وزن و چاق شدن اين است كه وقتي وزن شما ثابت شد، در اين موقع است كه بايد مقدار بيشتري غذا بخوريد تا وزنتان دوباره بالا برود. بنابراين اگر با رژيمي كه اجرا مي كنيد، وزنتان براي دو هفته ثابت ماند، نشان مي دهد كه بايد به رژيم خود ۲۵۰ كالري اضافه كنيد و به همين ترتيب، هر دفعه كه طي دو هفته وزن اضافه نكرديد، دوباره ۲۵۰ كالري اضافي به رژيم مصرفي تان بيفزاييد.

منبع:سايت بيتوته


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ساعت: ۰۳:۴۱:۰۳ توسط:آوا اميني موضوع:

تاسيس رستوران صنعتي

امروزه با وجود بسياري از وسايل ،انجام دادن هر كاري بسيار آسان تر از قبل شده .علاوه بر آن مدت زماني كه انسان صرف ميكند بسيار كمتر شده كه تمامي اين ها به نفع ما تمام مي شود. البته اين دستگاه ها ممكن از براي بعضي ها هزينه بر باشد اما اگر بتوانيد هزينه هاي آن را تامين كنيد و وسايل مربوط به كارتان را تهيه كنيد بسيار جلو خواهيد بود.

دستگاه پياز خرد كن

ميتوان با جرئت گفت كه پياز در بيشتر غذاهاي ايراني خصوصا خورشت هاي ايراني وجود دارد . استفاده از پياز در غذاهاي ايراني به شكل هاي مختلفي صورت ميگيرد يا به صورت خلالي سرخ شده و براي تزيين غذا استفاده مي شود و يا براي گرفتن بوي بد انواع گوشت ها در هر حال شما نياز داريد كه آن را خرد كنيد . اين فرآيند زماني به يك چالش تبديل مي شود كه شما بخواهيد در حجم و اندازه بالا اين كار را انجام دهيد .دستگاه پياز خرد كن همان طور كه از نامش معلوم است وظيفه خرد كردن را بر عهده دارد كه تنها به پياز محدود نمي باشد شما ميتوانيد انواع سبزيجات را با آن خرد كنيد.

دستگاه مرغ بريان

مرغ بريان يكي از غذاهاي سالمي است كه در اكثر فست فودي ها ارائه مي شود .اگر از نظر شما ساندويچ ها و يا انواع پيتزاها مضر مي باشد مرغ بريان گزينه ي مناسبي است .

دستگاه مرغ بريان با ظرفيت بالايي كه براي نگه داري مرغ دارد مي تواند تعداد زيادي از مرغ ها را به طور يكنواخت بريان كرده هم چنين از سوختگي آن جلوگيري مي كند و از طرفي غذاي شما هميشه گرم خواهد بود.

تجهيزات آشپزخانه صنعتي

اگر در فكر راه اندازي يك رستوران هستيد بايد در اولويت خود،تجهيزات آشپزخانه صنعتي را قرار دهيد .بدون وجود وسايل مورد نياز شما نمي توانيد در كارتان موفقيت كسب كنيد . براي تهيه هر غذايي فرقي نميكند كه هدف شما يك خورشت ايراني است يا يك غذاي چيني شما بايد ابزار مورد نياز خود را تهيه كنيد تا به وسيله ي آن بتوانيد يك غذاي مطلوب را به مشتري تحويل دهيد.

تجهيزات فست فود

امروزه در بين تمامي كشور ها غذاهاي فست فودي بسيار مورد توجه و محبوب واقع شده زيرا هم به راحتي و سرعت آماده مي شود و از طرفي بسيار خوش طعم هستند .اين سبك غذاها ميان قشر جوان نيز بسيار محبوب تر است. بنابراين راه اندازي يك فست فودي ميتواند براي شما سودمند باشد به شرط آن كه شما تجهيزات فست فود خود را هوشمندانه انتخاب كنيد.

كانتر گرم

گرم نگه داشتن حجم بالاي غذا يك دغدغه براي رستوران هاي بزرگ محسوب مي شود زيرا گرم ماندن غذا سبب تازگي آن نيز مي شود. كانتر گرم توانايي گرم نگه داشتن انواع غذاها خصوصا سوپ و خورشت ها را دارد .از طرفي گرم ماندن غذا امكان رشد باكتري ها را نميدهد از اين رو غذاي شما از نظر بهداشتي نيز در رتبه ي اول قرار ميگيرد.

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ساعت: ۰۳:۳۷:۴۰ توسط:آوا اميني موضوع:

بيماري افسردگي چيست؟


بيماري افسردگي چيست؟

بيشتر افراد گاهي اوقات احساس غم يا افسردگي مي كنند. اين يك واكنش طبيعي در برابر از دست دادن يا مشكلات زندگي است. 

اما وقتي غم و اندوه شديد، از جمله احساس درماندگي، نااميدي روزها تا هفته ها طول بكشد و شما را از زندگي خود باز مي دارد ، ممكن است چيزي بيش از غم باشد. شما مي توانيد افسردگي باليني داشته باشيد، كه يك وضعيت درماني قابل درمان است.

 

علايم افسردگي :

در صورت داشتن اين علائم در حداقل 5 هفته دچارافسردگي مي شويد:

خلق و خوي افسرده در بيشتر روز ، به خصوص صبح

تقريباً هر روز احساس خستگي مي كنيد يا كمبود انرژي داريد.

تقريباً هر روز احساس بي ارزشي يا گناه مي كنيد.

شما در هنگام تمركز ، يادآوري جزئيات و تصميم گيري مشكل داريد.

شما نمي توانيد بخوابيد يا خيلي زياد مي خوابيد.

علاقه و لذت خاصي در بسياري از فعاليتها نداريد.

شما اغلب به مرگ يا خودكشي فكر مي كنيد.

احساس بي قراري مي كنيد.

شما وزن خود را از دست داده يا افزايش وزن پيدا كرده ايد.

احساس تحريك پذيري و بي قرار بودن كنيد.

لذت زندگي را از دست داد.

پرخوري يا كمبود اشتها داريد.

 

احساسات غم انگيز، اضطراب آور يا "پوچي" داشته باشيد.

در حالي كه اين علائم رايج است، اما همه افراد مبتلا به افسردگي علائم يكساني ندارند.  

علائم شما نيز ممكن است به صورت الگو اتفاق بيفتد. به عنوان مثال، افسردگي ممكن است با تغيير فصول همراه باشد (وضعيتي كه قبلاً آن را اختلال عاطفي فصلي مي ناميد ).

 

 

آيا افسردگي مي تواند علائم جسمي داشته باشد؟

براي افرادي كه افسردگي دارند علائم جسمي اين بيماري غير معمولي نيست. اين بيماري ها ممكن است شامل درد مفاصل، كمردرد، مشكلات گوارشي، مشكل خواب و تغيير اشتها باشد. ممكن است گفتار و حركات شما را كند شده باشد. دليل اين امر اين است كه مواد شيميايي مغز مرتبط با افسردگي، به طور خاص سروتونين و نوراپي نفرين ، هم از نظر خلقي و هم در درد نقش دارند.

 

آيا افسردگي دوران كودكي شايع است؟

افسردگي دوران كودكي با ناراحتي عادي و احساسات روزمره كه بيشتر بچه ها احساس مي كنند متفاوت است. اگر فرزند شما ناراحت است، لزوماً به معناي افسردگي نيست. اين زماني است كه غم و اندوه روز به روز با او مي ماند كه ممكن است افسردگي موضوعي باشد. يا اگر فرزند شما رفتاري مخرب دارد كه در فعاليتهاي عادي اجتماعي، علايق، كار در مدرسه يا زندگي خانوادگي اختلال ايجاد مي كند، ممكن است نشانه اي از يك مشكل باشد.

 

افسردگي در نوجوانان :

بسياري از نوجوانان احساس نارضايتي يا بدخلقي مي كنند. با اين حال ، هنگامي كه غم و اندوه بيش از 2 هفته به طول انجاميد و يك نوجوان علائم ديگري از بيماري افسردگي را داشته باشد ، در اين صورت ممكن است او دچار مشكل شود. با پزشك خود صحبت كنيد و بدانيد كه آيا نوجوان شما ممكن است افسرده باشد. يك روش درماني مؤثر وجود دارد كه با افزايش سن ، به نوجوانان كمك مي كند افسردگي درمان شود.

 

منبع:سايت بيتوته


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ساعت: ۱۱:۰۲:۰۸ توسط:آوا اميني موضوع: